יום שלישי, 12 בינואר 2016

משיה - אין זו אגדה! חלום של מסעדה!

מי שמכיר אותי יודע שאחת החוויות הקולינריות שהיממו אותי בשנה האחרונה היתה ארוחת הערב במסעדת 'קיטשן מרקט'. ארוחה שאני עד היום ממליצה לכל מי שחובב קולינריה ואוכל. ארוחה שעד היום אני מדברת עליה וגם שלחתי לשם לא מעט אורחים מחו"ל וחברים.
שף יוסי שטרית הוא האבא של ה'קיטשן מרקט' האגדתית. כמו גם של 'אונזה' הבר היפואי מלאת המעוף. כעת התווספה למסעדות גם מסעדה אחות 'משייה', הגרסה המרכז תל-אביבית של הקיטשן, חדשה ונועזת. 
יצאתי לחנוך את 'משייה' נרגשת מאוד. ידעתי שממתינה לי חוויה של טעמים, מרקמים יחד עם שירות מעולה. ידעתי שאני אתרגש... אבל בסוף גם התאהבתי!

את הערב שלי ושל דנה התחלנו עם מיני פיתות וחומוס הבית וגם פרנה חיטה מלאה אפויה במקום עם לבנה ומטבוחה. ככה מתחילים כל ארוחה ב'משייה' - אז אירוח מעולה כבר נרשם לזכותה ואנחנו התכוננו לבאות. לקוקטילים התחלנו את הערב שלנו עם המלצה של עומר הברמן ודגמנו שני קוקטילים. הראשון גויאבה עם ליקר גואיבה, אפרול ולימון. כשאת שולי הכוס מצפה תערובת של סוכר, טימין וקליפות תפוז טחונים, תערובת שהפכה כל לגימה לחוויה מתוקה-מרירה. 
אני לגמתי את טרופיקל - קוקטיל ג'ין בומביי ספייר, כוסברה ואננס כתושים. שילוב מדוייק בין חמוץ למתוק על פי המלצתו של עומר - ולדעתי - זה היה הניסוח המדויק לקוקטיל. בדיוק באמצע מה שגרם לי ללגום אותו בלי סוף, פשוט לא נמאס בפה. 
המנה הראשונה שלנו כבר היתה חוויה לעיניים. סשימי טונה על קציפת יוגורט, סלט של אורז תפוח עם חיטה מלאה, בצל ופרחי אמנון ותמר (בתמונה הראשונה). ראשית מזממן לא נתקלנו במנה כל כך יפה. צבעונית ועשירה. לדעתי גם הפעם יוסי מקדם את זמנו. זו מנה שעוד ידברו עליה. להפוך אורז תפוז לסלט שיוסיף נגיסות למנה זו הברקה יוצאת דופן. שף יוסי שטרית מדהים אותי כל פעם מחדש. 
צזיקי עם דג פרידה עם שומר בר, שום, מלפפונים ופרנה שרופה. היתה האהובה עלינו. אומנם מנה פשוטה אך הפרידה קיבלה תיבול מדויק. תערובת המרכיבים הפכו את מנת הדג הזו לחגיגה של חמצמצות, נימוחות וקראנציות. הייתי שמחה לאכול אותה תמיד. 





  רביולי קובניה - מנה גאונית, שונה מכל מה שטעמתם בחייכם. פה הרביולי הוא בעצם נתחי בשר נא מסוג וויסברטן המכילים בתוכם תערובת על בסיס בשר נא, בורגול, כוסברה ובוטנים. ומעל הכל עלי כוסברה וטוויל פפריקה. מכאן התחלנו עם מנות מורכבות ואלגנטיות. כאלה שדורשות ריכוז. הבשר העוטף את התערובת, שבבי הבוטנים, הבורגול והבשר הנא. שוב משחק של מרקמים-טעמים. חלום של מנה. אך הטעמים גם פה עדינים. מזמן מנת קובנייה לא נראתה והרגישה כל כל אלגנטית. 




מפרום כרובית - פרחי כרובים ממולאים בשר טלה עם קרם כרובית קר, ציפס כרובית מאודה גם היתה מנה נהדרת שהקפיצה אותנו הישר אל מנת החלמון המאודה: תרד מוקרם, קרם תפוח אדמה, עלים ירוקים, אגוזים, חלמון מאודה וקפיצה של תפוח אדמה. שוב מדובר במנה עדינה ואלגנטית. שילוב של מרקמי קרם, קציפה וחלמון. אגדה. 
לעיקרית חלקנו מנת מוסר ים מכוסה בקצף עגבניות לחות ומרווה, מוגש על קרם בצל ירוק ופטריות ירדן ופורציני. מזמן לא נהנינתי כל כך ממנת דג. קציפת העגבניות נתנה טוויסט עדין. מנה שנהניתי ממנה בשקט. מושלם. 

המומות מטעמים ושיכורות מאהבה הגענו לשלב הקינוחים. עומר המקסים שלנו הציע את המומלצים. למנה המרעננת קיבלנו טראט לימון ומרנג רוזמרין וגלידה נענע בלו בריז. האהובה עליי (לעומת דנה) היתה מנת מוס שוקולד עם טוויל אספרסו על קרנאץ שומשום וקרם וניל. הגאונות פה זה טוויל האספרסו המפוזר מעל המנה. שעוטף את הנימוחות בפריכות. 
'משייה' אכן הגשימה את הפנטזיה והותירה אותי המומה מטעמים. אני כבר משתוקקת לחזור לערב רומנטי עם הטעמים שגרמו לי להתאהב!
******
משייה 
מלון מנדלי (מנדלי 5) תל אביב 
037500999












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...