יום שלישי, 11 באוגוסט 2015

עלה הגפן - המלכה של המסעדות בישראל!

מכירים את זה שאתם נוגסים ביס ראשון ממנה שמוגשת לכם ואז מגיעה הדממה הזו, דממה שהלב שלכם נהנה יחד עם החך ורק היד שלכם עושה: "וואו, וואו, וואו". לא יכולים להגיב רק לחייך אחד לשני מרוב שטעים? אז ככה זה ב'עלה גפן' קריית אתא!
עומר אלוון הוא השף הממונה על בית הטעם הטוב הזה. עומר היה שף רשת המסעדות היפואיות חג' כחיל, וכעת היגר צפונה. הפעם לא במתכונת של מסעדת בשרים פשוטה, ב'עלה גפן' עומר בא לתת את הכי טוב שיש לו! ויש לו יד שהלוואי על כל מסעדה בארץ כזו עדינות, ידע ואסטתיות. עומר הינו חלוץ לפורמט מסעדות חדש 'גורמה ערבי' - כל מה שאנחנו אוהבים מהמטבח הערבי עם עדינות שכיף להתרגש ממנה!

עומר עושה כבוד למנות מהמטבח הערבי! אני ואפרת שמחנו מאוד להתארח והיתה לנו הזכות לטעום מהטעמים של עומר. שישי בצהריים 'עלה גפן' היתה מלאה עד אפס מקום! אומנם מדובר על מיקום במתחם קניות, איך היא מעוצבת כמסעדה עם הרבה אופי, קיר עם סירי נחושת מתהדר על קיר אחד ומדפי עץ עם פריטים ססגוניים על קיר שני. 

אל תתנו לעיצוב לתעתע בכם - הטעם הרבה יותר גדול מזה - התחלנו את הצהריים שלנו עם לחמג'ון ממולא בשר טלה. עם צפיתם עיסת בצק כבדה - טעיתם. בצק הלחמג'ון היה דק ופריך, כזה שנותן לבשר לדבר בעד עצמו. הבשר בפנים היה אוורירי, לא עמוס תבלינים אלה עדין! רטוב מעט ועסיסי. והבצק - ספג את כל הרטיבות וטעמי הבשר האיכותי. שלמות של מנה. את מנת החציל המומלצת לא רציתי להזמין - הרי שוב מנת חציל במסעדה לא מצליחה לרגש אותי. ב'עלה גפן' החציל מוגש כגומת גינה עם פרחי גבינת ריקוטה ושמן אבוקדו. אך בתוך הגומה מסתתרת לה הפתעה - צנוברים מוקפצים בסילאן ומעט לימון - אוי כמה כיף וכמה ריגוש ויצירתיות במנה אחת. חמוץ, מתוק, במרקמים עדינים של ריקוטה וליבת חציל מול פריכות הצנוברים. שלמות. מנה מושלמת נוספת היתה סלט חמוציות על נענע ושמיר עם שקדים קלויים במקום. פשוט מנה חמצמצה מתוקה שקשה להפסיק לאכול.

ואז... עלתה ובאה גולת הכותרת, מנת הדגל של 'עלה גפן', מנה זוגית של צוואר כבש ממולא פריקי ותבלינים עם רצועות פירות יבשים פזורות מעל. זו אומנם מנה זוגית אך בהחלט תתאים לשלושה רעבים! הבשר בושל בישול ארוך והיה רך באופן מדהים! מזמן לא נתקלנו בכזו רכות של בשר, הפריקי ספג מארומת הבשר והתבלינים ומרקמו הפך עשיר ומענג ועשה לנו שמח בפה. הפירות היבשים שנבזקו מעל המנה בדיוק רגע לפני ההגעה נותרנו בשרניים ונתנו לכל ביס נקודה מתקתקה. הכל יצר מנה מעולה עם שלל טעמים ומרקמים. אי אפשר להפסיק לאכול את המנה הזו! אם אתם באים כזוג, הפרידה מהמנה תהייה קשה - אי אפשר באמת לסיים אותה כזוג, אך גם הפרידה קשה!

את כל מהנות אני ואפרת אכלנו בשקט מופתי - רק הבטנו אחת לשניה בעיניים מחייכות ושמחות, כמה טובה שבאנו לפה, למרות המרחק - היה שווה, פשוט כל מנה גרמה לנו להמהום מאושר!!! 

מלבי עם ריבת תאנים נתן לנו את הטון המתוק לקראת סיום יחד עם תה הבית עם קינמון ואזוגי מלך קלויים. המלבי היה קרמי עשיר בטעם וריבת התאנים נתנו לו טעם עמוק. 


  • שד׳ ההסתדרות 271, צומת קריית אתא, חיפה
  •  א׳ - ו׳ : 23:00 - 11:00
  •  שבת : 12:00 - 23:00
  •  04-629-3746

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...