יום שני, 31 באוגוסט 2015

המקום ששווה לעגון בו!


אין זה סוד שאני חושבת שארצנו הקטנטונת רוויה מסעדות איטלקיות. בכל פינה צץ המקום האיטלקי הבא. ובכן - מחולון תבוא הבשורה. לפני כחודש נפתחה בחולון מסעדת 'סילו' במתחם פארק פרס. אין מדובר על מסעדה איטלקית לכל דבר. אלה במטבח שמינף את המנות האיטלקיות לים תיכוניות, אקזוטיות יותר ומלאות טעם ועושר. 'סילו' היא לא רק מסעדה רחבת ידיים, רעננה ומעוצבת. זה מטבח ששווה לעגון בו כדי לטעום טעמים ושילובים שייגרמו לכם לשיר. 

הערב שלי ושל מיה החל עם אספרגוס בגריל על פולנטה רכה במרקם קרמי, עם בוריק עלי פילו ממולא מוצרלה. האספרגוס נעשה במידה הנכונה ונתן פריכות לצד הפולנטה. גם הבוריק המלווה היה חביב. 


המשכנו עם מנה מעולה של קובנייה דג בלימון, בורגול, בצל סגול, צ'לי ובזיליקום, לצד סלסת מנגו. התשובה הים תיכונית של 'סילו' לקובנייה. על הצלחות  הונחו איים-איים של הקובנייה הרעננה הזו. קציצות נאות של סביצ'ה מענג. המנגו נתן רוך ומתיקות אקזוטית ועשה לנו טוב מול החמוץ-חריף של הדג. 

גולת הכותרת והפתעת הערב היתה כשנחת על שולחננו סלט כוסמין ובורגול עם מלפפונים, ארטישוק חתוך דק, זיתי קלמטה, לימון כבוש, טחינת דלעת ויוגורט. זה אומנם נשמע סלט פשוט. אך ראשית הוא קטניות הכי טוב שאכלתי בחיי. כוסמין ובורגול החליפו את הקינואה המשעממת, ארטישוק קצוץ דק נתן את אותותיו הלימוניים, יחד עם זיתי הקלמטה והלימון הכבוש. על תקן הממרח בצד הגיעה טחינת-דלעת-יוגורט מעט סמיכה ופחות לימונית מהרגיל (הסלט לימוני מספיק), כך הוא עוטפת כל ביס ברכות. מהסלט הזה לא יכולתי להיפרד. זו היתה אהבה מהביס הראשון. 


קילשון סופלקי פרגית עם רוטב יוגורט-טחינה-פיסטוק לצד ירקות שורש צלויים ומעולים וסלט עם נגיעה אסייתית של מלפפונים וסלרי. היתה המנה העיקרית שלנו. לא שהצלחתי להפרד מהסלט שנשאר נוכח אצלנו בשולחן. הפרגית היתה עסיסית, והירקות הצלויים השלימו את המנה. 

את הקינוחים של 'סילו' עושים במקום (כמו גם הפיצות והפסטות) התחלנו את השלב המתוק שלנו עם קנלוני טויל ממולא קרם מלבי לצד רוטב פירות יער ומי ורדים וכדור גלידת פיסטוק. הקינוח הזה הוא עוד דוגמה איך הכל ב'סילו' מדוייק. חשבו על כל פרט במקצועיות. קרם המלבי בטויל היא עם מעט מי ורדים ואילו רוטב פירות היער בושל עם מי ורדים וכך הכל הגיע לרמה מדוייקת של טעמים. כדור גלידת הפיסטוק הוסיף טוויסט ארומתי לעלילה. חוויה של קינוח.

לא יכולנו שלא לדרוש את אחת העוגות הגבינה הטובות בארץ על פי  הדירוג של ישראל אהרוני. שבמקרה מוגשת גם ב'סילו'. מדובר על עוגנת גבינה ניו יורקית גבוהה ומעולה המוגשת על בצק כרמל-לוטוס. אינני מהמתלבות מעולם עוגות הגבינה, אך כאן באמת באחת ששוברת לי את המוסכמות. טעימה, עשירה, קרמית, אך לא מתוקה מידי. הבצק הפריך נותן את הקשיחות והארומה העמוקה. 
 
לסיכום - אני ומיה אהבנו מאוד את 'סילו', אני חושבת שס'סילו' היא בעצם המסעדה הראשונה שהופכת את חולון לקולינרית. ברוכה הבאה.

סילו
פארק פרס חולון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...