יום שלישי, 11 באוגוסט 2015

קורדליה - לאכול מידיו של השף ולהתמוגג!

קורדליה' הבייבי המפורסם של ניר צוק קיימת כבר 15 שנה. השבוע חגגתי בה אירוע משמח והבנתי שב'קורדליה' חווים חוייה שלמה של טעמים, מרקמים, אסתטיקה במנות שעושה כיף לאכול וטעמים שטרם טעמתם  - ממש כך!
אך בנוסף לכל ומעל הכל - ב'קורדליה' יש אכן חוויה מהאוירה והשירות במקום. המבנה העתיק, כלי הכסף והנחושת המרשימים, העיצוב העתיק, והשירות הכי טוב שקיבלנו (מקטיה) השלימו לנו את הנחת והרוגע המתאימים בשביל להינות מהטעמים עד באופן מושלם.

התחלנו את הערב עם כוס יין שיראז מיקב W. פשוט יין מעולה, קליל ופירותי. התחלנו את הערב עם טרוטליני כמהין בבצק חלמונים. זה נשמע מעט כבד, אבל כשמדובר במקצוען כניר צוק, בצק החלמונים היה קליל ואווירירי ברמה ממכרת, ומילוי הכמהין היה במרקם קציפתי, מה שהקליל את המנה והפך אותה לממכרת. פשוט אי אפשר להפסיק לאכול, מזל שזו היתה רק מנה ראשונה שיכולנו להתפנות לסלט הכה מוצלח שעלה ובא לשולחננו. סלט טורקי - על בסיס תרד טורקי, גבינה טורקית, שמן זית טורקי וחתיכת ראחת לוקום. כן ממש כך, הסלט שלנו זכה לנגיעות מתיקות של ראחת לאקום, פשוט סלט רענן ומלא טעם, התרד נראה כאילו נקטף הרגע, והכל היה ירוק ועסיסי. העלי היו פריכים וטריים והראחת לקום הוסיפה לכל נגיסה מתיקות רכה. רק שף כניר צוק יכעול לחשוב על שילוב כזה.

המשכנו עם לברק שלם מפולט ממולא אורז אדום, עם ירקות צלויים בצד ורוטב עשבתי תיבול מעל. הדג נראה שלם ולא חתוך ומבפנים טמן בחובו אוצר מהמם של אורז בר אדום, שספג את טעמי הדג ואת השמנוניות שלו. הכל יצר פשוט מעדן לחך, למרות שעוד עיקרית היתה על הכוונת שלנו, היה קשה לנו להפרד מהמנה. הדג עצמו היה בשרני ועסיסי מאוד. פשוט מנת דג מושלמת. 

העיקרית השנייה היתה עולם שלם - לשולחננו הונח מגש עץ ענק עם מדליוני אוכף טלה ממולאים בשר טלה, על מצע פירה, לצידם תמרים ממולאים בשר טלה קצוץ, וירקות צלויים הונחו בקבוצות על המגש. יחד עם שתי כוסיות תה מרווה. אכן הכל על אותו מגש, מנה שראוי להתפעל ממנה וללמוד ממנה. גם הטעמים היו עסיסיים, האוכף הממולא היה נדהר, הפירה היה מתפוחי אדמה מדורה מלא ארומה וטעם. הפטריות, העגבניות והשומר הצלויים לצידם היו כיפיים, ורעננו אותנו מביס לביס. את החך שלנו שעשעו התמרים הממולאים  עם מתיקום ורכות שעטפו את בשר הטלה הכה עסיסי הזה. תה המרווה אכן מתן את טעם הטלה מביס לביס. פשוט מנה שולמת לעין, לחך ולנשמה!

סיימנו את הערב עם קרם ברולה מרווה והל יחד עם חמישיית סורבה תוצרת בית של תפוח, קוקוס, מנגו, רימון ובננה-תמר. שלמות מתוקה וסיות מתוק לארוחה מושלמת. אפילו מתוק לא היה צריך, 'קורדליה' פשוט עושה לנו טוב על הנשמה.

ישנה גם אפשרות לארוחת טעימות.
מומלץ ביותר ביותר - לרומנטיים שבנינו ואנשים שרוצים חוויה של טעם ואוירה.

קורלדיה
הצורפים 14 יפו
03-5184668

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...