יום שני, 9 בנובמבר 2015

מקלובר - בואו לחגוג באוכל טעים, זול ומוזיקה מהממת!

אני חושבת שתל אביב רעבה למקום חדש, מקום לאכול בו אוכל טוב, הרי אנחנו בתל אביב כבר מזמן מבינים באוכל. המקום גם צריך מוזיקה טובה, כזו שתגרום לנו לזוז בכיף, מקום אותנטי וכיפי. אבל גם שלא יכאיב לנו בכיס. בטח תחשבו שאין דבר כזה גם וגם וגם - ובכן - משף ניר צוק תגיע הבשורה!


מאז הארוחה שאחרונה שלי במסעדות שלו אין לי ספק שניר הוא גאון קולינרי. כעת הוא גם הרים את הכפפה והקים את 'מקלובר' - מסעדה ערבית אורינטילית עם קריצה של סטייל תל אביבי, אוכל טוב, מוזיקה ומעולה וכל זה עד 55 ש"ח למנה. 


אז הגעתי עם אמא לחנוך את ה'מקלובר'. אחרי שמוזיקה אורייטנלית קבלה את פנינו ואמא לא הפסיקה לתרגם לי את השירים ברקע, ניקול החלה לפנק אותנו.

התחלנו עם סלט עם במיה מטוגנת ברוטב לימוני. הבמיה הפכה פריכה ונעימה יותר בפה. המרקם הרירי של הבמיה נחלש ונהייה מרקם נגיס ופריך יותר. תוסיפו לזה רוטב לימוני ומדובר בסלט מבריק.


התפעלנו מעוד סלט עם שבבי קדאיף ופטה מגורדת - אני חושבת שהרבה זמן לירקות בארץ לא היו שותפים כאלה טובים, מקוריים וטעימים כמו בסלטים של 'מקלובר'. שבבי הקדאיף הוסיפו פריכות מתפצפצת, הפטה המגורדת ריככה עם חמיצות ואני ואמא היינו מאוד מאושרת מהסלט.


גם מנת הכרוב הממולא של 'מקלובר' היה חמצמץ במידה וגם לנו להינות יחד עם חציל הרוטב דקא על בסיס עשבי תיבול וחריף. בין לבין לגמנו ממשקה הבית על בסיס ערק, מי סוכר, יוגורט, מי ורדים ורימונים. קרמי ומרענן גם יחד. גם אני וגם אמא אהבנו. 
בשלב הזה המנה שהכי רגשה אותנו היתה מנת דג הבורי ברוטב עגבניות ויוגורט. לא מדובר בעוד מנת חריימה כבדה ומסורתית. הרי מדובר במסעדה של שף מעולם אחר. הפעם את נתחי הדג ליטפו רוטב העגבניות והיוגורט. לא הכבידו, להיפך. נתחי הדג נטעפו בטעמים עדינים ופתוחים.  רוטב העגבניות הטריות היה קליל והשאיר מקום לטעמו של העדין הדג לככב בחך. מנה מיוחדת שצריך להתרגל על מנת להעריך אותה. אהבנו.


לעיקריות לקחנו קבב צלוי בעלי גפן יחד עם ירקות צלויים. וכמובן - מנת מקלובה בקר (את המקלובה הטבעונית והעוף נטעם םעם אחרת). הקבב היה מצויין. אני אוהבת החמיצות - אכלתי את עלי הגפן. אמא העדיפה את הקבב בלעדיהם, אך גם נהנתה מהניחוח שלהם. גם עגבניות השרי ופלחי תפוחי האדמה היו טובים.
את מנת המקלובה לא הפסקתי לאכול. לי היא הזכירה מנה של שבת. כמובן בישול ארוך תמיד מחזיר אותי הביתה. למרות שלא גדלתי על המטבח הערבי. המקלובה היתה עסיסית מתבלינים. לחה במידה הנכונה. חלק מנתחי הבקר שהיו בדפנות הסיר נחרכו וחלקם נשארו עסיסיים. אז הכל בביס אחד. רוך ועסיסיות יחד עם תיבול מעולה. 

לא יכולנו לחשוב על סיום טוב יותר של הארוחה הזו. ניר - מוכיח שוב שהוא יודע בדיוק מה תל אביב צרחכה ומקיים את זה.
*תשמחו לשמוע שבצהריים ל'מקלובר' יש עסקיות של שני סלטים ועיקרית במחיר העיקרית בלבד וכוס בירה ב 10 ש"ח.

מקלובר תבואו לחגוג!
לינקולן 11 תל-אביב



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...