יום שבת, 25 ביולי 2015

ברטי - אהבה מהביס הראשון

זה היה אהבה מהביס הראשון. את הפעם הראשונה של ב"ברטי" לא יכולתי לשכוח. "ברטי" היה ועדיין פנינה ייחודית בנוף המסעדות התל אביבי. התפריט לבנטיני עם הרבה ים, עליו ממונה שף רועי ענתבי.  כבר שלוש שנים קיימת "ברטי" והיא כאן כדי להשאר. יצאתי לטעום ולדוג מהתפריט החדש וגם מהישן. ואז זה תפס אותי - אותה חוויה של טעמים שכל כך רציתי לחזור אליה. 

זה התחיל עם סלט אחדר (ירוק בערבית) עם שעועית ירוקה, ברוקולי חלוט וגבינת המאירי. מעל הכל הובזקו צנוברים ולימון, תוסיפי לזה גבינת המאירי חזקה ורכה לרעננות הלימונית וקיבלתם שילוב מנצח של רך ופריך. תענוג מרענן. 
בורקס טולום עם תרד וגבינת טולום היה למאפה דקיק שהכיל בתוכו את הקסם הזה. אחרי שנוגסים רוב הטעם שמשתלט על הפה הוא התרד, למרות חלמון הביצה שהסתתר בו. אך מבחינתי כל הקסם הוא הבצק, הדק, הפריך של "ברטי" שלא היה שמנוני ונתן את הכבוד לבורקס. את שקדי העגל האגדיים של "ברטי"  שכחתי אפילו לצלם מרוב שהם היו מעולים. עסיסיים והזכירו לי שוב למה כל כך התגעגעתי! 
הראשונה האהובה עליי היתה דווקא מגזרת הספיישלים, שהיית שמחה לאכול כל יום! סרדינים פתוחים על הגריל עם אריסה ועגבניות. גם מנת אנטיאס חתוך על הסכין עם סלק צלוי, עם שמן צ'ילי והל. היתה נהדרת. הסלק הצלוי גורד והיווה מצע נימוח ועסיסי לקוביות האנטיאס. תבשיל ספיישל של אפונה יבשה, כרובית, תרד, ולפת היה לתבשיל עם נגיעה לימונית שכה אופיינת ל"ברטי". מקסים את רועי יודע לעשות תבשיל קייצי בגרסה קלילה.
עלו הבאו העיקריות לשולחננו. בין לבין לגמנו אקרופוליס סאוור עם ברנדי, לימון, הל ואנגוסטורה. אני מאוהבת בקוקטיל הזה עוד מפעם קודמת. עם שכבה קציפתית מדהימה. רואים שהקוקטילים ב"ברטי" נעשים על ידי מקצוענים.  
פטוצ'יני אנשובי "קרבונרה" - הייתה לעיקרית האהובה הראשונה שלנו. עם הבזקי פלפל שחור. אנשובי מעושן שעושים ב"ברטי", מנה מפולפלת וטעימה. למרבה הפלא המינונים במנה כל כך מדוייקים שהיא לא נמאסת בפה מהר. 


אבל הכי טעימה שטעמנו היתה מנת השנה של תל אביב לדעתנו - חמוסטה ניוקי עבודת יד עם נתחי דג איילת הים. נתחי הדג היו מעולים ונטעפו ברוטב לימון-חמאתי עם צלפים תלתלי בצל סגול כבוש, פלפל חריף ופרוסות שום. ביס אחד והפה מתמלא טעמים, חמיצות מהרוטב, חמיצות אסטרה מהצלפים, מליחות הדג ובסוף כל ביס התענגתי על כל ניוקי וניוקי שהותיר "אפטר טייסט" מתקתק בפה. מושלם בכל ביס! אני כבר מאוהבת!

קינחנו עם בסבוסה עם שזיפים וקרם פרש מעל. ומעמול מעולה שננאפה במקום. עם גבינת טולום, חם, שמנמני, מתקתק במידה ומעולה! זו היא "ברטי" שמפנקת בטעמים מיוחדים ומקנחת בקינוח ביתי עם טוויץ' חלומי של גבינת טולום. את היד של רועי אי אפשר לפספס ואת הטעמים של "ברטי" חיים לבוא לטעום. אני ממזמן מאוהבת!


ברטי
קינג ג'ורג' 88 
תל אביב
072-2512950

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...