יום ראשון, 26 ביולי 2015

הבראנץ' של נילי כהן מינץ!

לנילי כהן-מינץ יש קייטרינג עם ניחוח צרפתי ששמו הולך לפניו. בבקרי שישי נילי מכבדת את כולנו ועורכת ארוחות בראנץ' מיוחדות. הקיץ היא מתארחת הבדרך חוות התבלינים שבבית לחם בגלגלית. כל שישי, פעם בשבוע, יש לנו אפשרות לגלות את טעמיה ומטעמיה של נילי, הרמתי את הכפפה וימאתי לחנוך את הבראץ של נילי בדרך חוות התבלינים.
אז זה הדיל: שלל מנות מיוחדות יונחו על שולחננו במחיר שווה של 59 ש"ח לאדם (לפני קפה ועוגה). המנות משקיף לחוות התבלינים ומשרה רוגע. לא ידענו באמת למה לצפות. הגענו בשעה מוקדמת והחווה היתה חצי מלאה. 

אט אט החלו להגיע אל שולחננו המנות: תחילה מגדל עם עוגיות כריך חמאה עם גבינה שמנת, וקוואיר מעליהן. כבר בביס הראשון האופי הצרפתי את היד של נילי בא לידי בטוי. בקומה השנייה של המגדל נחו להם טוסטונים סלמון כבוש ותלתלי בל ירוק. תענוג של שילוב, למרות הקשה להתקיל אותי עם בצל ירוק בשעת בוקר מוקדמת זה היה בהחלט מענג. מרמת הטוסט הפריך עד לסלמון. עד אז המסעדה כל התמלאה כמעט עד אפס מקום ואנשים לא הפסיקו לפקוד אותה. 

לאחר קבלת המגדל עברנו לשלב הפלטה - פלטת עץ עליה פוקצ'ה עסיסית וחמה, ירוקת צלויים וגבינת פטה, צנצנת ממרח גווקאמולה וצנצנת ממרח לבנה-חצילים עם מעט סילאן מעל. הפוקצ'ה היתה פריכה ודקה והיה תענוג לתבול אותה בהמצאת הלאנה-חציל סילאן. מדהים כמה אפשר להינות ממרח אחד מעולה. מתוק-חמצמץ וקרמי עם נקודה מתוקה שספג מהסילאן. 

לאחר מכן עלה ובא סלט ירוק עם תאנים מקרומלות. ורוטב מתקתק. מידתיות זה שם המשחק. והתאנים היו הנקודה המתוקה בכל ביס, גם הרוטב המתקתק נתן מתיקות מול העלים הירוקים. מושלם. רגו פטריות יער ושמפניון עם עלים ירוקים וגבינת סנט מור העלו אותנו לשלב חמים ונעים. בין לבין גם נשנשו סלט עגבניות חרפרף וטעים. 

את שלב החמים והטעים הזה חתם "שישבראק" כיסוני תפוחי אדמה ובצל מטוגן ביוגורט - נענע חמים. מנה פשוט מעולה. הייתי שמחה להתכבד בה בכל ארוחה. הכיסונים נעשו עבודת יד, רכים-רכים עם מילוי עדין כיפי. רק הנענע נתנה עיקצוץ חיובי בסוף כל טעימה. עונג נמצא בפרטים הקטנים של נילי כהן מינץ.

העוגות פה באקסטרה, אנחנו טעמנו טרמיסו קרמית מעולה ולא מתוק מידי, קרם הבורלה כל כך טוב שהסוכר הכרוך שלו פשוט נמס בפה, תוסיפו לזה גם קרם מענג והרי לכם אחד מהקרמי הבורלה הטובים שטעמנו בחיינו!

מומלץ בחום!
הבראנצ'ים של נילי כהן מינץ
כל יום שישי בבוקר
דרך חוות התבלינים - בית לחם הגלילית






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...