יום שני, 18 בינואר 2016

קסיופאה יפו - הרבה יותר מחומוס


יש מקומות שמתימרים להיות מה שהם לא. כל מסעדת פועלים רוצה להיות מסעדת שף, כל מסעדה שנייה היא ביסטרו ואף אחד לא שואף להיות  מקום פשוט עם אוכל טוב. השבוע נתקלתי במקום עם בעיה הפוכה. הגעתי לקסיופאה חומוס בר. מקום שלא נתן לי הרבה ציפיות. אבל האמת? הם פשוט הרבה יותר מזה.



אז הגעתי לקסיופאה בערב חורפי. כיכר קדומים היפואית היתה מלאה ברוחות. אנחנו התיישבו בקסיופאה בלי הרבה ציפיות. אלירן השף החל להרעיף עלינו אהבה.


התחלנו עם מנת פטה כבד ברולה - ממש כך. מנת כבד קרה מצופה סוכר חרוך, טעימה ומינימלית. פתיח נהדר. 
זה המשיך עם מנת צ'יפס מדורה עם קרעי בטטה, תפוחי אדמה ופלחי סלק בהגשה יפייפיה עם בזיקה של חריף מעולה.


המשכנו עם מנת הדג היומית – אלירן השף מביא את הדגים טרי-טרי כל יום לכן לא נמצא מנות דג בתפריט. אנחנו קיבלנו דגים מטוגנים בסולת עם חריף וטחינה. מנה סופר טעימה וטובה. לא נראה לי שזה רק בזכות הדג, אלה הבחור שבמטבח אומנם צנוע, אבל יודע את העבודה.


המשכנו עם שתי מנות מסבחה. הראשונה מסבחה טלה עם עגבניות, נענע ובצל שנקצצו וטוגנו יחד. טרי-טרי. טעים טעים, אך מנה מעט שמנה לטעמי. המשכנו עם הגרסה הטבעונית של המסבחה הזו –  מסבחה פטריות עם 4 סוגי פטריות. פורטבלו, שמפניון, יער ושימגי. כאן המצע יותר קרמי ממסבחה גרגרית. שיהיה את שתי האופציות למי שאוהב. אני חושבת שזה הגרסה הכי טעימה ונכונה של מסבחה או חומוס פטריות שאי פעם אכלתי. מנה עם הרבה כבוד גם לחומוס וגם מנת פטריות נהדרת ומכובדת. שתי המנות היו מתובלות נהדר ועסיסיות.



המשכנו עם חליטות תה. האחד חליטה בדואית עם נענע, מרווה, לאויזה וכו. והשנייה חליטת תה ירוק. היינו צריכות להטהר מכל החומוס שאכלנו. ואז עלתה ובאה גולת הכותרת של הקינוחים. בהגשה הכי מפתיעה. מלבי הבית. מהמלבי של קסיופאה מוכן במקום ומוגש בכף הגשה על מגש. יחד עם שקית (כף)  פיצוחים – פיסטוקים, צנוברים, צימוקים ועוד, עם רימונים ושערות חלווה. טעים ומתוק.

עוד טעמנו את מנת קוקו חלווה - קוקוס טרי שלם, המוגש פתוח עם שתי קשיות. רק לשלוף ולשתות. מדובר עם קוקוס טרי שמזמן לא נתקלתי בו וזה היה התענוג של הקינוח הזה. אומנם החלווה הביתית עם ריבת השרי שבמנה היו טעימות. אך פחות התחברתי לתוספת הגבינה הכחולה במנה.

יצאנו מקסיופאה מרוצות ומלאות.

קסיופאה
כיכר קדומים 10 יפו

*ניתן לערוך אירועים במקום 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...