יום שלישי, 5 בינואר 2016

פלימרקט - הטאץ' נמצא בפרטים הקטנים






כבר שנים שמסעדת פלימרקט בשוק הפשפשים קיימת. כבר היה לי אצלה דייט מוצלח שנה שעברה. אך השנה בחרתי להגיע לבחון את המנות והקוקטילים לעומק. אחרי הכל - אפשר לומר שפלי מרקט היא ה-מסעדה הראשונה של מתחם שוק הפשפשים. אני וטל הגענו בשעת ערב מוקדם, לפני שהכל מתמלא. 


 התחלנו את הערב שלנו עם שני קוקטיילים (44 ש"ח כל אחד). הראשון - קוקטיל שהוא הברקה - קוקו שאנל עם וודקה חלפניו, מיץ אננס, ליצ׳י וצ'ילי. הקוקטיל מוגש עם גרגרי מלח וצילי מפוזרים על קצוות הכוס. תארו לכם, קוקטיל קרמי ומתקתק נכנס לפה עם מלח וגרגרי צ'ילי. אני הייתי צריכה כמה דקות כדי לקלוט מה קורא לי בפה. בלעתי בשקט כמה שניות, עד שידעתי להבחין בדיוק איך זה מרגיש לי. "זה מרגיש כמו סוכריות קופצות" הצהרתי ושוב לקחתי עוד לגימה פשוט קוקטיל מרענן ומחמם גם יחד. אי אפשר להפסיק לשתות את הקוקטיל הזה, מזל שאני וטל מיתנו את עצמנו גם לכבוד הקוקטיל הבא שהגיע אלינו. 
ג'ין סלט ירוק - מלפפון, חסה, כוסברה, בצל ירוק, פלפל חריף, ג'ין ולימון. לא יכלו להביא לפרסיה קוקטיל ירוק יותר. פרשי ומקורי. 
התחלנו את הערב שלנו עם טרטר מוסר ים מוסר ים, חציל, שאלוט, גמבה, צ'ילי, כוסברה, פטרוזיליה וקרמבל שקדים. הפיין טיונינג של המנה - מה שנותן את הטאץ' פה הם הקרמבל שקדים יחד עם השקדים הטחונים שנתנו סיומת נגיסה לכל ביס. כיף של מנה המשכנו עם טאטאקי טונה אדומה, פלפל ושומשום שחור.
בין לבין לחימום הקנה לגמנו כוס מרק מרק ירושלמי עם שמנת, שוקולד לבן ופטריות פורצ'יני. מדהים איך כמה לגימות קטנות יכולות לעשות טוב. בתחתית הכוס המתינו לנו פתיתי השוקולד הלבן שטרם הספיקו להתמוסס והפכו את הסיומת למתוקה. 
עלה ובאה לשולחננו מנת קרם תירס, אספרגוס, אבקת זיתים, כמהין ופרמזן. מעולה, טעימה, קרמית. מנה קטנה עם תשבוחות גדולות. מאוד אהבנו. 
משם המשכנו לקרפצ'יו בקר וייסבראטן עם איולי חזרת, אגוזים קצוצים, עלי מיקרו כוסברה וויניגרט הדרים. מדהים איך אפשר להפוך קרפצ'יו לכזה טעים ויותר חשוב - מרענן. ממזמן לא טעמנו קרפצ'יו כזה חרפרף ומקורי. זה לא מפתיע כי בפלימרקט מפתיעים בפרטים הקטנים. 
פילה אינטיאס עם ריזוטו אספרגוס ופטרוזיליה שהוגש עם קרם (שישמר במערכת). היתה המנה שחתמה לנו את הערב. נכון - לא הגענוט למנות הבשריות יותר - אבל ראשית - טוב שיש לאן לחזור ושנית, רצינו להמשיך להינות בלי התחושה הכבדה. 


חתמנו את הערב עם מתיקות של מלבי ליצ'י עם וניל, קרמבל שוקולד לבן ואבקת היביסקוס אדום (שמייבשים במקום), לא טעמנו דבר כזה! מלבי אגדי קרמי-קרמי, ההיביסקוס נותן לו רעננות, קרמבל השוקולד הלבן עם יוגורט מוסיף לו חמצמצות קריספית. והכל- הכל פשוט עשה אותנו מאושרת!

פלימרקט, רבי יוחנן 8 תל אביב


טלפון: 073-7585633
שעות פעילות: א-ה 19:00 עד הלקוח האחרון
ו-ש 12:30-17:00, 19:00 עד הלקוח האחרון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...