יום רביעי, 20 בינואר 2016

פשוט תתניעו לשם!

אני תל אביבית אמיתית, לא מתאמצת להזיז את עצמי למקומות ברחבי הארץ על מנת לטעום דברים חדשים. אבל יש מסעדה אחת שרק לשמוע את שמה, אני נכנסת לרכב ומתניעה. 'עלה גפן' המסעדה היחידה שתגרום לי לא רק להתניע, אלה גם לצאת מוקדם מהעבודה. ידיו המסורות של שף עומר עילוואן, הן אלה שאחראיות של המטעמים של 'עלה גפן', כבר בשנה שעברה הכרזתי על הארוחה ב'עלה גפן' כאחת הטובות שאכלתי והשאירו אצלי חותם. 

השבוע 'עלה גפן' חדשה את התפריט שלה, זו היתה הזדמנות נהדרת להתניע, לטעום מנות חדשות ו... גם להתאחד עם אהובותיי הישנות. אז במנות הראשונות אני וידידי אכלנו גם וגם. התחלנו עם האהבות החדשות שלי, המנות החדשות: ראשית כרובית מטוגנת לצד עמבה, טחינה ואבקת טחינה. 'עלה גפן' מעלים מחדש את העמבה ומשלבים אותה עם טחינה ואבקת טחינה. פה הכרובית היא רק תירוץ, כי השילובים של העמבה-טחינה-אבקת טחינה. זה פשוט אליפות, העמבה מוסיפה עוקצנות, הטחינה קרמיות ואבקת הטחינה עוטפת כל ביס בסיום טיפה נגיס. אהבנו מאוד!!!
המשכנו עם מנת קרם לבאנה תוצרת 'עלה גפן', גבינת מוצרלה, אבקת זיתים, שמן זית ועגבניות. הדגש במנה הזו הוא המרקם בין גבינה ליוגורט והתיבול של הלאבנה. פשוט לתבול פיסה מהמוצרלה, באבקת הזיתים ולהתטביע בים של לאבנה עסיסית.
המשכנו עם מנת לחמג'ון מעולה - (הגרסה החלבית למנה הבשרית שמצויינת) ממולאת ג'יבני (גבינת עיזים ערבית), שהוא בבצק דק וטעים ועם נקודות קרמי הבית של 'עלה גפן', קרם חציל שחור, קרם סלק, קרם פלפל צהוב, קרם פלפל כתום וקרם אפונה. זה לא רק נראה טעים. זה מעדן. פשוט לבצוע חלק ולתבול בנקודות הקרם הצבעוניות. 


עלו ובאו שתיים מאהבותיי הישנות והטובות. מנת ליבת חציל ממולא לאבנה, צנוברים, סילאן ושמן בזיקליקום. לדעתי מדובר על מנת החציל הטובה בארץ!!! יחד עם סלט חמוציות עם שמיר, נענע, שקדים קלוים חצוים. אחד המנות אהובות עלי!!!  חמצמצה מתוקה, רעננה, שופעת עשבי תיבול במינון והתיבול המדוייק. שלמות של סלט!


המשכנו עם מנת קובה מעולה ממולא בשר טחון ופטריות על מצע סלט עדשים שחורות ואיי קרם פלפלים,קרם סלק וטחינה.

גם מנת מפתול עבודת יד עם גרגירי חומוס, שרי וצנוניות, על ציר בקר בישול ארוך עם חזה עוף בבישול וואקום שהותיר את הבשר עסיסי. את הכל עטף ציר הבקר, שככיב על הטעמים במנה. גם כשהיינו  שבעים ומאושרים לא יכולנו לשלא להמשיך ועוד טיפה לטבול מפתול וקצת חזה עוף בציר ולנגוס.

מנת פילה לאברק על מקלובה פריקי. השוס של המנה הוא לא רק בשילוב הדג המצוין עם המקלובה, אלה גם נטיפי המחאמרה ששהוגשו מעל הדג. רוטב המחאמרה על בסיס רסק עגבניות, אגוזים וטחינה. רוטב אדמדם, קרמי ועם חמיצות עדינה-עדינה. כזו שנותנת מקום לטעם של הדג ולמקלובה פריקי הקרמית מתחתיו.
קינחנו עם שלושה קינוחים מבית היוצר של עומר עילוואן, הראשונה קרם ברולה עם טחינה, חלווה וטוויסט הל שנתן ארומה שגרמה לי רק לגרוף עוד ועוד מהמנה. קנאפה ג'יבני עוד סורבה תות. גולת הכותרת הנוספת של הקינוחים היה קינוח גבינה קר חדש 'חלוויאת איל ג'יבן' בצק על בסיס גבינת ג'יבני מרודדת וסולת, ממולא ריקוטה ופיסטוקים. פשוט לאחוז בפיסת הבצק המגוגל הזה ולנגוס. מנה קרה, כיפית, טעימה ועדינה. 
כל מנות המטבח הערבי של עומר עילוואן, זוכות לטיפול  ולאינטרפטציה של עומר והופך אותו למשהו שאי אפשר לראות במקום אחר, במרקם, בשילובים בחשיבה על טעמים מחוץ לקופסא. לכן אני תמיד שוב ושוב חוזרת.

אהבנו ונחזור!!!!

***** וכפיים לשף!

עלה גפן
ההתסדרות 271 חיפה
04-6293746

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...