יום שבת, 10 במרץ 2018

הטחינייה - הכוכבת החדשה של פלונרטין

בלוינסקי 33 נפתחה לפני עשרה ימים 'הטחינייה'. אתם כבר מבינים לבד שמדובר במקום מאוד אוהב טחינה. אתחיל בהסבר. הטחינייה היא לא מסעדה ולא בר היא מעין טברנה יוונית של טאפאסים. רוב המנות מבוססות על טחינה. והכל מוכן ליד עיניי הלקוחות היושבים על הבר. 

האויירה - היוונית, המוזיקה שמחה, הגרפיטי במקום מעלה חיוך. על הבר הבעלים יונתן ושותפו. שמחים וחביבים לכולם. התפריט, עשיר הרוב על בסיס טחינה. חצי מהתפריט טבעוני, שאותו באתי לנסות. התחלנו עם פיתת זעתר שרופה בברנר עם טחינה, עגבניה צלויה ונקודה חריפה. הפיתה אינה פיתת הזעתר המוכר אלה פיתה ממולאת עלי זעתר. 

הטחינה היתה נהדרת והחריף חימם לנו מנועים הלאה. סלט ירקות קצוץ דק עם טחינה מהולה במיץ סלט הירקות, כיויכול המנה שכל אחד בבית יכול להכין, פשוטה, טעימה וקלאסית, אבל פשוט גנבה את ההצגה. טעימה. כיפית וקלילה. 
 הטחינה עצמה מובאת מבית לחם ממשפחה המכינה טחינה בכמויות קטנות. אכן טחינת גורמה ומיוצרת לרוב ל'טחינייה'. 

המנה הבאה היתה 'מסיבה' טחינה לבנה חמה, טחינת שומשום מלא, ארטישוק בשמן זית, ביצה (אפשרי לטבען) וכסברה היתה המנה הבאה מאוד אהבנו (אהבנו את כולן). 
אוהבות חריף כשכמונו אהבנו מאוד את המנה הטוניסאית תפוח אדמה חם, טונה, זיתים, טחינת פלפל צ'ומה, וטחינת לימון כבוש. טעים, כיפי, לא חריף מידי לטעמנו (אבל אנחנו לא דוגמה), כיף של מנה. 
המקורית ביותר ב'טחינייה' היתה טחינת חטיף תירס (מעין פירורי נאצ'וס בטחינה)עם פטריות צלויות בכמון, צ'ילי, עגבניות וכוסברה - טעייייים מאוד. האמת שבעת כשנכנסנו קיבלנו מהברמן ביס פיתה עם טחינה ופטריות ממש אוירון לפה וככה גם סיימנו את שלב המנות של ה'טחינייה'.
קינחנו עם בסבוסה עם פירות טריים טעימה וכיפית. יש משהו מאוד נעים ב'טחינייה' השכנים באים לומר שלום, כולם מוזמנים לצ'ייסר ערק וחימום הקנה. אוירה שמחה, בעלים מחייכים, כולם שמחים. מחכה לחגוג שם גם בהמשך!


 הטחינייה

כשר!
לוינסקי 33, תל אביב


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...