יום רביעי, 23 במרץ 2016

סילו - המקום הטוב של חולון


לפני כחודש התארחתי בבופה ארוחת הבוקר של מסעדת 'סילו' בחולון. מבחינתי, זו ה-מסעדה הראויה של חולון. היה לי ברור שתוך ימים ספורים אגיע לדגום ממנות התפריט החדש של 'סילו'. אחרי הכל - שף רובי פורטנוי, שומר על הגחלת ונותן לאורחים שלו לטעום כל פעם טעם חדש. 

אז הערב שלי ושל שרית התחיל עם שני קוקטיילים, האחד 'מתחת לאפס' עם רום, וניל, מיץ אננס ואננס טרי. מוגש בכוס קפואה. שרית לקחה את TELL ME MORE עם וודקה לימון, מיץ אשכולית אדומה, פסיפלורה ותפוז. שני הקוקטיילים היו מצויינים. אני שתיתי את שלי בשלוק אחד - מרוב שהוא היה טעים... שאר הערב הוא היסטוריה..

התחלנו את הערב עם 'קובניה בס' - קוביות בס בלימון, בצל אדום, צ‘ילי, בורגול, בקרפצ‘יו סלק, כוסברה, פניני בלסמי וירקות קונפי. שהיה עדין וחביב. 


אהבנו מאוד את מנת הכרובית בגריל  עם קראסט ברוקולי, פולנטה עדינה, בריק ממולא מוצרלה-פסטו. מנה עדינה, ממכרת, רכה עם פולנטה לא גבישית, לא עמוסה תבלינים. פשוטה ומהנה. 



הריזוטו של 'סילו' מופיע בתפריט 'משתנה לפי הקריזות של השף' (באלה המילים) אנחנו זכינו ביום טוב של קרית פטריות סופר טעימה. עם בצק קריספי מעל ופוסטייק פטריות עסיסי לתפארת. אני כבר הייתי מלאה. אבל רציתי לשמור את המנה הזו לידי. לנגוס בה כל פעם קצת, מהפטריות האלה... מעולה. 




לא יכולתי לעבור אל העולם המתוק של 'סילו' מבלי שטעמתי מנת דג. פעם שעברה דגמתי מהפסטות והפיצות של 'סילו'. הפעם למרות שהייתי כבר שבעה ידעתי שדג טוב שרובי יכין לי יהיה הדבר הנכון. 3 נתחי פילה נחו על קרם תרד עדין, תבשיל עגבניות וניוקי. המצע האדום-ירוק של המנה היה לא רק יפה, אלה לא השתלט על הטעם בפה. התרד והעגבניות ליוו את הדג בשקט מופתי. הוסיפו קרמיות עדינה לכל ביס. הייתי מאוד שבעה מכל התחלת הערב! וטוב שלא ויתרתי! 






קינחנו עם קרם ברולה  - הגרסה הקטלונית עם נגיעה כיפית ומרעננת של תפוז בתוך הקרם. 

המענגת הזו הגיע עם מקרון קפה ותותי שדה מעל. שלמות של מנה - למביני עניין. 













עוד קינחנו עם תותים במסקרפונה הגרסה הסילואית - הקינוח הכה מוצלח מבית היוצר של שף רובי פורטנוי: קרם מסקרפונה עדין, קליל מתקתק במתינות, לא כבד, וכזה שכיף לנגוס בו, תותים בבלסמי איטלקי, קראמבל פיסטוק, טוויל חמאה וקולי תות. קינוח מבריק ומושלם! עדין ובכל זאת עם מעוף. יש נטייה טבעית לשפים ולקונדיטורים להגזים בסוכר בקינוחים.

שף רובי פורטנוי יודע לתת את הטון גם בקינוחים. עם קריצה מולקולרית ועדיין לשמור על טעמים טבעיים וקלים במנות ובקינוחים.   





















*****

סילו 

פארק פרס חולון


א-ש 9:00 עד אחרון הלקוחות 











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...