יום ראשון, 17 באפריל 2016

המקום הסודי הכי מוצלח של חיפה


את תומר אברג'יל הכרתי לפני כמעט עשור. היה לו מקום טעים וקטן במרכז תל אביב. לאחר מכן תומר עבר להיות ממש מאחורי הקלעים וניהל את מטבחם של 5 ברים ברחבי תל אביב. תומר הוא שף מסוג אחר, כזה שצמא לבישול, לשוק ולאש גם אחרי 20 שנות עשייה.  תומר עזב את הבועה התל אביבית ועבר לחיפה, הוא חבר למעצב אבי אבוטבול בעל גלריית ענק לרהיטים שהוא בונה בעצמו. הסידור הוא כזה - האולם מכיל את הרהיטים של אבי (כולם למכירה), הלקוחות מארחים על השולחנות הכי יפים ומקוריים, ותומר מבשל - שילוב מנצח!
למקום קוראים 'קאונדו פאשה' (גלרייה 99) מתחם שוק הפשפשים החיפאי. מבנה עתיק ששייך בעברו לפאשה טורקי. 'קאונדו פאשה' משלבת מטבח ערבי עם איטלקי, במבנה טורקי, בשישי ישנם קבלות שבת טברנה עם נגן בוזוקי  (מומלץ להזמין מקומות מראש) ובשבתות תפריט מיוחד לצהריים.                                בשבת הלכתי לבדוק את השילוב החיפאי המנצח. אחרי סלט פריקי, עשבי תיבול ועגבניות מיובשות, ממרח שעועית וסלט לפתיחה המוגשים עם חלה. התחלנו עם סביצ'ה מוסר ים עם אפונה טרייה לא מבושלת ומתקתקה, זיתים וריבועי לימון עליהם הונח ארטישוק צלוי ממולא גבינת פטה מבית 'המאירי'.  מנה מעולה! הברקה של תומר לשים ארטישוק ממולא על סביצ'ה! הגבינה היתה חמצמצה ומרעננת. פשוט מושלם. הזיתים הוסיפו עוקץ, הכל במידה הנכונה. 
המשכנו עם קציצות חצילים ועדשים מצוינות. החצילים הוסיפו רטיבות לבלילה ובניגוד לכל קציצה עם חצילים שטעמתי, פה הקציצות לא בלעו את טעמם של החצילים ונתנו להם עדיין לתת את הטון. 
התפריט בשבת אינו כמו התפריט הרגיל ותומר הכין לנו את גולת הכותרת שלו! אנטריקוט עם כבד אווז וביצה אלומה על פטוצ'יני הבית. כמה פשוט ככה טעים. האנטריקוט היה עשוי במידה הנכונה והטובה כזו שמשאירה את העסיסיות בבשר. על כבד האווז אין צורך להוסיף והביצה העלומה שעטפה את הכל והפכה  את המנה למעדן. 

קינחנו בפאי ריקוטה עם שוקולד וכדור סורבה של מלון-אגסים-גרניום. הפאי היה רטוב ונמוח, ממש סקסי, השוקולד הוסיף מתיקות והגלידה רעננות. פשוט סיום מדויק לצהריים של שבת מבית היוצר של תומר. אהבנו פלוס!

***** קוואנדו פאשה
חמאם אל פאשה 9
חיפה 
04-6016656





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...