יום שני, 4 באפריל 2016

אשקלון על המפה הקולינרית

כבר לפני שנים אני הבנתי שיש איפה לאכול באשקלון. כששף גיא פרץ פתח את 'גספאצ'ו' בהולידיי אין אשקלון. לפני כשנה 'גאספצ'ו' נסגרה וכעת נפתחה מחדש ובניצוחו של שף אלי אוזן שעושה חייל קולינרי - בייעוצו של שף גיא פרץ.

ידעתי שאני חייבת להתניע ולחנוך את 'גספאצ'ו'. ונתקלתי במסעדה מסוג אחר, רמה סופר גבוהה, רק בהגשה וגם בטעם. ב'גספאצ'ו' מקפידים על חומרי הגלם הטובים ביותר, מהבשר עד עשב התיבול. הירקות של 'גספאצ'ו' מגיעים מהמגדלים הכי טובים בסביבה. 

'גספאצ'ו' החדשה היא מסעדה ים תיכונית מוקפדת ורעננה גם יחד, התחלנו את הערב שלנו ב'חגיגה' - פלטת סלטי הבית. שחבל לפספס, הסלטים היו סופר פריכים ונחתכו במקום, מסלט עגבניות השרי והפלפל החריף הכרוך, סלט עשבי התיבול הלימוני והטוב שהשתלב טוב עם הפקאן הסיני שלו והחמוציות, סלק, טחינה, וגולת הכותרת חציל בטחינה פיקנטית ופירורי פנקו. מנת חציל מזמן לא קיבלה כזה סיום פריך לביס, עם מעטפת קרמית ומיוחדת של טחינה מטובלת. 
המשכנו את הערב עם מנה של סיגר לחי עגל - שהוגש עם קרם סלק מעולה שקיבל נגיעה של סילאן שהעמיק את מתיקות הסלק, קרם כוסברה, אריסה וקרם לימון כבוש - החולשה הפרטית שלי. הרביעייה המנצחת של המנה. פשוט לקחת את הקרמים האלה לכל מקום. גם מנת בקלווה-פיסטוק עם כבד אווז ופירות יער, הייתה מעולה. 
לעיקריות כבר לא היה לנו מקום. אבל טוב שלא ויתרנו עליהם! היה שווה את הפיצוץ! מנת לברק שלם, היתה מנת הדג הכי טובה שאכלתי בשנים האחרונות, תחילה הדג היה בשרני וגדול, מלא טעם, עליו הובזקו גרגרי מלח גס עם עשבי תיבול וקליפת לימון שנתנו עוד יותר טעם לדג. מנה שעושה כבוד לדג! לדג נוספו 3 צנצנות מתבלים: אריסה מתובלת, רוטב פישקה, וסלסת עגבניות. שלושתם היו טעימים, אך לא יכולתי להפסיק "לשתות" את קרם השיפקה. פשוט ממכר, חמצמץ-חריף, עשיר בטעם. מבחינתי - צריך לייצר את הקרם-רוטב הזה ושאני תמיד אשא אותו בתיק. מושלם! דנה קבלה מנת אנטריקוט גדולה ועסיסית , הנתח היה המשובח ביותר שיש! 

פשוט כפיים לצמד הקוסמים שמנצח על 'גספאצ'ו' - שף גיא פרץ ואלי אוזן, הפכתם את אשקלון לעוד יותר מוערכת קולינרית, הותרתם אותנו חסרות מילים, עם המון טעם בפה!

שאפו!
*****

גספאצ'ו
יקותיאל אדם 9 - הולידיי אין אשקלון

כשר









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...