יום ראשון, 17 באפריל 2016

'קפיטן' - בואו להפליג ליוון!

לפני מספר חודשים נפתחה 'קפיטן' החמארה היוונית בסמטאות שוק הכרמל. 'קפיטן' נפתחה ומאז תל אביב לא מפסיקה לדבר עליה. בשישי בצהריים כבר אי אפשר למצוא כיסא פנוי, ו'קפיטן' תקעה יתד יווני בקולינריה ובתרבות הישראלית. 
השבוע חנכתי את 'קפיטן' בשעות הערב. נראה לי נחמד לסיים את היום עם אוזו, מזאטים וסופלקי. גם בערב האווירה ב'קפיטן' מצליחה להפליג אותנו ליוון. מוזיקה יוונית קבלה את פנינו ועשתה לנו חשק לרקוד.
התחלנו את הערב עם מזטים תוצרת בית. המזטים מתחלפים ואנחנו זכינו בחמישיית המופלאים: מחית פלפלים ופטה מעולה במרקם גרגירי מעט עם טעם ממכר, מסבחה כרובית במרקם קרמי, טחינת סלק יפייפיה ומתקתקה, עדינה בטעמה ומיוחדת כבשה גם את ליבנו, חציל בטחינה ומזט ירקות מדורה בתיבול עסיסי של שום טרי. לבנת התאהבה בטחינת הסלק, אני בפטה פלפלים, אבל היתי בנינו הסכמה שכולם מצויינים עם תיבול יווני וחוסלו לחלוטין תוך דקות!
המשכנו עם מנת מוסר ים עם קרסט ועשבי תיבול על קרם ארטישוק. לי היא היתה מעט חזקה מידי. לבנת אהבה אותה מאוד! קרם הארטישוק מיתן את טעם הדג עטוף הקרסט. אני התענגתי לחלוטין על מנת הסופלקי של 'קפיטן'. פרגית עם טחינה על פיתה הצלויה שספגה את הכל. הסופלקי מוגש לצד טחינה או צזיקי. אבל האמת שלא צריך! מנת הסופלקי מעולה, הפרגית מתובלת ועסיסית ברמה שלא צריך יותר כלום. פשוט טעים. לא יכולתי להפרד מהטעמים וגם את הפיתה שספגה את הכול חיסלתי לחלוטין! מנה מושלמת במחיר של 56 ש"ח. אני הייתי חוזרת למנה הזו בשמחה! 
את הערב העברנו עם אוזו וערק וקינחנו בצלחת קינוחי הבית: מלבי מעולה! קרמי ולא ג'לטיני, פנקוטה על בסיס יוגורט צאן ובקלוואה פיצוחים תוצרת בית!

'קפיטן' מפתיעה בפסח ומוציאה לאפות על בסיס קמח מצה. אם לא יצא לכם לבקר בצהריים או בערב, תקפצו בפסח! 

'קפיטן' - בואו להפליג ליוון!

רמב"ם 3 תל אביב
א-ה 12 - אחרון הלקוחות
ו' 10 - אחרון הלקוחות 
שבת 12 - אחרון הלקוחות 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...