יום שני, 29 באוגוסט 2016

כל קולנריית אירופה ב 100 מטר!


חזרתי לפני שבועיים מצרפת. מי שמכיר אותי יודע שזה היה טיול קולינרי יותר מהכל. חזרתי שיכורה מהגבינות והטעמים וחשבתי לעצמי שדבר כזה לא יהיה בארץ. כאלה גבינות וכזו קלאסה. האמת? לא חשבתי שהישועה כל כך קרובה, תרתי משמע.
קרוב לבית שלי, ברחוב ראול וולנברג ברמת החייל נפתחה מעדניית אגתה. אתם בטח שואלים מה מיוחד באגתה בימים שבכל מקום פותחים מעדנייה?
התשובה היא כזו - מה שיש באגתה יש רק באגתה. אגתה מייבאת לעצמה את כל המוצרים והיא בעצם מגה-מעדנייה. לא ראיתי מעדניית יבוא כה גדולה בארץ. 
בנוסף למעדניה אגתה גם מגדילה ועושה ומייצרת במקום פרודוקטים למכירה, רטבים לפסטת וממרחים שונים מחומרי הגלם שעל המדף שלה.


אז מה על המדף (ובמקרר), כמובן גבינות מצרפת, איטליה, אנגליה, נורווגיה ועוד. נקניקים מיוחדים, יוגורטים מיוון, ממרחים מיוחדים כמו ערמונים, ממרחי קקאו עם שבבי וופל, ריבות מיוחדות, דבשים בטעמים, חרדלים בטעמים, חצי חדר של חמצי בלסמי (שנות יישון שונות) וחומץ בן יין וכל סוגי החמצים, שמנים מכל הסוגים והמינים משמן זית יווני עד שמן קנאביס למקפידים. זיתים מיובאים, משקאות אלכוהוליים ומיצים טבעיים מיובאים, וכל מה שנפשכם תחפוץ ממדף  מעדניה אירופאי.
כעת אגתה רמת החייל משמשת גם כמסעדה. לעצלנים שבנינו ולאלה שיודעים להתפנק ולהעריך אוכל טוב. אני לא יכולתי להרים את הכפפה. 
המוצרים הישראלים היחידים באגתה הם יינות ישראלים, סימן שאנחנו על מפת היינות העולמית. התחלנו את הערב עם יין לבן מבית ירדן והיינו מרוצות. מאוד. 
על פלטת הגבינות שלנו כיכבו ברי דה מו מצרפת, פיקורינו טוסקנו איטלקי, פרסיי דה שוורה, דה ליס דה בורבון. לי זה היה טבעי ולדנה חברתי זה היה משובח לטעום טיפה מגבינות צרפת-איטליה הכה איכותיות פשוט מושלם. הבגט - ממאפייה צרפתית מיודחת ולחך שלנו היתה חגיגת טעמים איכותית. 
סלט בושה על נקטרינות - היתה ממש מנה שוות ערך וטעם למקבילתה שאכלתי בפריז לפני שבועיים. סופר רענן ופרשי (גם בעשר בלילה) עם גבינת בושה עם חוזק שכיף לנגוס בו! מושלם! 

המשכנו עם צלחת ברוסקטות: הראשונה קלאסית עם עגבניות-שום-בזיליקום, השנייה עם עגבניות מיובשות זיתים שחורים, ארטישוק אה לה רומנה (עשוי במקום מארטישוק מיובא). כל ביס טומן בתוכו געגוע וסופר איכות.                   הברוסקטה האחרונה היתה עם דבש, גבינת עיזים ודיסק תאנה. העדינות האירופאית במיטבה. גם בהגשה, גם בנראות ובייחוד בטעמים.
עוד טעמנו סלמון צלפים וקרם פרש בצל אדום ושמיר. גם גבינת סליטון אנגלית על קרפציו סלק. קינחנו עם טרמיסו נהדר ואיך אפשר בלי פאי לימון.

יצאנו מ'אגתה' שיכורות מאוכל טוב ואהבה. אי אפשר גם שלא להתאהב בשירות, שהוא דליקטס כמו המעדניה עצמה. 

מומלץ בחום לחווית קניה ולארוחה טובה
בקרוב אצלכם

אגתה
ראול וולנברג 24 תל אביב
פתוח כל ימות השבוע 
03-5757901        








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...