יום שני, 22 באוגוסט 2016

אונזה מעשירה את יפו במאכליה הטורקיים


מי שמכיר אותי ומחפש המלצות למקום לחגיגות בתל אביב, או לארוחה טובה, אני תמיד אומר תשובה אחת: ה'אונזה'.
גם מוזיקת דיג'יי טובה בשוק פשפשים, גם אוירה שמחה, ואוכל - פרי ידיו של השפים מולי מגריסו ואריק דרחני. פשוט כל הדרכים מובילות ל'אונזה'. השנה אפילו דאגתי למפגש חגיגות יומולדת לכל החבר'ה באונזה... וכולם יצאו מרוצים! 
החודש 'אונזה' חידשו תפריט והוסיפו מנות מהמטבח התורכי. בלי קשר, גם נחגגות שם חפלות טורקיות כל יום ראשון. 
אני הייתי הראשונה להרים את הכפפה ולדרוש ערב חגיגות טורקיות רק בשביל לטעום קצת מטורקיה והמון מאונזה. 
התחלנו את הערב שלנו שלל מטבלים ובייגלה הבית וטחינה, הוגש לצד מקבץ פלפלים חריפים (מאוד!), בצל בסומק ופטרוזליה. יחד עם מגוון צלוחיות; חצילים חמים שרופים עם חמאה מזוקקת ופיסטוקים, הפעם גרסת החצילים קבלה גוון מתקתק וקרמי, עלה גפן מעולים מלאים באורז שמיר וחמוציות - כמה פשוט ככה טעים, עם החמיצות הנכונה, עלי הגפן של אונזה פשוט מעולים. 
'פבה לימה' קרם שעועית לימה שהגיע עם סלסלת פלפלים חריפים סופר-סופר טעימה. נציגתכם האמיצה כל כך אהבה את הסלסלה עם קרם השעועית, שאכלה את סלסלת החריפים עם מזלג, ככה נקי בלי לחם. כי למה להרוס טעם טוב?
סלט עגבניות מעולה עם אגוזים, גבינת פטה, רכז רימונים וצ'ילי. היתה למנה המרעננת שכבשה אותנו בארוחה הזו. פשוט סלט קלאסי ומעולה. רכז הרימונים הוסיף חמיצות, הצ'ילי היה ממונה על החריפות וכל ביס הפך לחגיגת טעמים. 

סלט ארטישוקים בגריל עם לבנה, אורוגולה, בצל סגול וצנונית היתה למנת הביניים מעולה. עוד כוכב מבית האונזה. קרפציו מוסר ים עם טבולה נענע, צנונית ובצל חוסלו תוך שניות. הטעמים במנות של אונזה כל כך מדוייקים שאנחנו פשוט אכלנו ללא הרף, ואחרי כמה דקות 'כשהתעוררנו' מהלעיסה, לא הבנו למה הצלחות ריקות? כי הכל מושלם. לא צריך להוסיף מלח או לימון. המנות באונזה כוכבות אחת-אחת.  
אחחח הגרסה הבשרית של הערב היתה מנה טורקית. אם כבר מנת בשר טורקי, אני שפשפתי ידיים לקראת הגעת הקבב התורכי של ה'אונזה'. גיזנטיאפ קבב הגיע על סלט טורקי של חציל ופלפל קלויים עם טחינה ורכז רימונים. מנת הקבב בין הטובות שטעמתי בזמן האחרון. סופר עסיסי, מלא בטעם, עשיר, אפילו לא צריך להמליח, חרוך מעט מבחוץ וג'וסי מבפנים. מלא תיבול, אבל אך עם זאת לא עמוס מידי. מנת בשר פשוט מעולה! בדיוק מה שאני הייתי צריכה. אני לא מרבה לאכול מנות בשר, בטח שלא בקר. אבל אם תתנו לי את המנה הזו, אשמח לקבלה אפילו פעמיים ביום. 
הסלט הטורקי עליו הונחו שני השיפודים המלכים הללו היה גם משובח. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...