יום שני, 15 באוגוסט 2016

רעמסס - כל מה שיפו חיכתה לו במקום אחד

לפני כחודשיים הוקם 'רעמסס' - בר ענק עם אוכל טוב בפאתי השוק היווני ביפו. למי שלא מכיר השוק היווני הוא המתחם בין בית אשל ביפו למרזוק ועזר, קרוב ליועזר ז"ל. את השוק והמתחם כבר ניסו מקומות שונים להעיר אך ללא הצלחה. 
עד שרעמסס בא!
'רעמסס' משתרעת על צומת בין סמטאות גמנסיה הרצליה לבן פרחיה, על הצומת שולחנות-שולחנות תמיד עמוסי אנשים, יפו לא נראתה כה תוססת כבר הרבה זמן. על התפריט - שף אלי שטיין האחד והיחיד שמנצח על התזמורת במטבח. על המוזיקה די ג'יי מתחלפים וקהל לא מפסיק להגיע. 
התחלנו את הערב שלנו עם שני קוקטיילים, הראשון 'מרים' על בסיס  ג׳ין, וודקה, סורבה אגסים, תערובת ראס אל חנות, חוואיג׳ ומגע של רונה הברמנית עם סגירה של טיפה מנגרס, הצד המתוק והעדין של הקוקטיילים, מומלץ. הדרינק שני שלנו היה 'נפרטיטי' עם מסקל, מנגו, תה סרי לנקה, מנגו מיובש ומלח שחור שהובזק על פאת גביע הקוקטייל למתון כל לגימה מתקתקה עם טוויסט חצי מלוח.
אנחנו הגענו רעבות ומוכנות להפתעות. אחרי הכל זה כבוד לאכול מידיו של שטיין (שף אדורה לשעבר). התחלנו עם מנת דגים מטוגנים טריים-טריים, הדגים הגיעו במידה בינונית עם איולי בצד והיו נשנוש מעולה לפתיחת הערב. 
אחרי חימום המנועים הזה התאווררנו עם מנת מנת דג ים נא (אינטיאס ביום שלנו), לצד רסק עגבניות מאגי, שמן צ'ילי ועשבי תיבול. נכון - כולנו רגילים למנות דג נא עמוסות מרכיבים. פה אלי שטיין מציג את סוד הפשטות עם הרכיבים הנכונים, לא צריך להעמיס. נוסחה מנצחת - שאבנו את המנה חיש קל. המנות ברעמסס הינן מנות שרינג בנוניות עם תמחור סביר לכל כיס. ואנחנו טעמנו כמה וכמה... 

בשלב השלישי, טעמנו מנה בשרית יותר - טרטר שייטל, עם בורגול, בצלים מקורמלים, זרעי כוסברה וכמון. המון זמן לא נהיניתי ככה ממנת טרטר של בקר. מעולה, מלא-מלא בטעם ושוב - לא עמוס מרכיבים ותבלינים כמו שכולם מכירים. כי אצל אלי שטיין פחות זה יותר ! 
את הערב חתמה לנו המנה המעולה של פרוסות טלה במסבחה חמה של טחינה וגרגרי חומוס ואריסה. שילוב טעים ומעולה, החומוס הופך את המנה למנחמת גם באמצע הקיץ. בשר הטלה היה מעולה, רך-רך, מעט שומני, בדיוק המופתי של מה שהיינו צריכות. (רק האריסה היתה לנו עדינה מידי).
תוסיפו לכל הטעמים האלה גם אוירה מנצחת, מזיקה קצבית, ועובדה אחת מנצחת  - רעמסס - מכילה כ- 200 מקומות ישיבה ומלאה כל ערב עד אפס מקום. הכל תודות לנוסחה של אוירה, מוזיקה ואוכל טוב שמגיע במנות שרינג וביחד הופכות כל תל אביבי לקצת תייר לערב אחד. 

רעמסס
הגמנסיה העברית 7 יפו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...