יום ראשון, 10 ביולי 2016

בומביקס מורי

לפני כשלושה חודשים, בחזית קניון של קריית אונו הוקמה מסעדה, מסוג אחר. בעצם זו לא מסעדה אסייתית, זו מסעדה שחרטה על דגלה מנות המושפעות מדרך המשי. 'בומביקס מורי' קרויה של שם הפרפר שטווה את חוטיו בדרך המשי. וכך במקום אחד אפשר לדלג בין ארץ לארץ ברחבי הדרך. על ההקמה ממונים אנשי קבוצת 'זליג', שהחליטו לא סתם לפתוח מסעדה או אסייתית, אלה לקחו את האחת והיחידה סבינה וולדמן וויטלי סיני לתפור ולרקום להם את התפריט המושלם. 

אחרי הקימו את 'בומביקס מורי' עם עיצוב שכיף להיות בו - שילוב של שחור עם המון ירוק וצמחייה שנותנים זוהר ויוקרה ל'בומביקס מורי'. הגיע הזמן שאני אלך לחנוך את התפריט.
לקחנו מנות מעולות ולא הפסקנו להיות מרוצות. זה התחיל עם מנת כנפיים בחמישה תבלינים - כן, לא מדובר במנת כנפיים רגילה אלה עם ציפורן, הל, מוסקט, קארי צהוב ומעט קינמון הכל הופך לשילוב טעמים שקשה לנחש מה הוא. כל הטעמים בתוך הפה ואי אפשר להבין מאיזה תבלין. הכנפיים טעימות והתיבול שלהן רק ציער אותי שאי אפשר לקחת את המנה הזו ביותר גדול ובשרני. 
המשכנו עם באן פרגית טעים ואוורירי, אבל גולת הכותרת בבאנים (ואני ודנה חובבות באנים) היתה באן הסלמון. סבינה כידוע חובבת אבץ שהפך את הלחמנייה שחורה ואת המנה לסקסית יותר. אין מה לעשות גם הויזואליות פה עובדת. ויותר מושך לאכול את המנה ביותר צבע. שאפו על סבינה! הבאן היה טעים ועסיסי, לי היה חסר חריף (כמו תמיד) אבל עדיין טעים. הסלמון זכה לנגיעת איולי והשאיר טעם של עוד. ועוד נחזור לפה רק למנה הזו. 

המשכנו עם גולות הכותרת הבשריות (ויש גם יהלום בכתר) מנת קבב עם תבשיל חומוס ומנגולד על פיתה. הקבב היה מעולה, טעים ועסיסי. הטחינה - נטחנת במקום!!! (ממש עם אבני ריחיים) ואף מוצעת לקנייה. מנה טעימה מהפיתה המעולה עד העגבניות הצלויות. 

מנת פרגית בקארי צהוב. הייתה חמודה וטעימה. הנתחים היו גדולים מידי, אך פרט לזה מנה טעימה, עשירה ועם אופי מנחם. 

הגענו לגולת הכותרת, הדובדבן והיהלום כם יחד. מנת אטריות שעועית הנעשות במקום, עם טלה טחון, פיסטוקים, עשבי תיבול וביצת עין מעל. אחחחחחח, ראשית אומר,  שאני פריקית של אטריות שעועית, נימוחות ונשאבות בלהט, בלי תחושה מכבידה של פסטה. את הקלילות הזו קשה להשיג, אין הרבה מנות אטריות שעועית במטבחים בארץ. את מצוקת חומר הגלם הזה פתרו עם ייצור עצמי של אטריות שעועית. הטלה הוסיף נפח ומלא טעם למנה. גם הטיבול והרוטב עשו לו מעולה, ולנו הם עשו שמח. ביצת העין אומנם הוסיפה, אך גם בלעדיה המנה מושלמת וטעימה. נמסתי!!!
המשכנו עם מנת עטייף הכוללת עטיין קוקוס ומי ורדים ועטייף אגוזים וקינמון. סופר טעים. עם גלידת פיסטוק קרמית וכיפית שגם, נעשית במקום. 

הקינוח האהוב עלינו היה מנת כנאפה. ולא בזכות הפניר- הגבינה ההודית שחובצים במקום. כן, במומביקס מורי לוקחים אחריות רחבה על כמה שיותר מרכיבים במנה ומייצרים המון במקום. הגבינה המלוחה מעט מיתנה את המתיקות של הכנאפה והיתה מעולה ולא נמאסת בפה. מושלם. 
בקיצור, מומביקס מורי שווה את ההשקה ואת ההגעה, עם המון מרכיבים המיוצרים במקום, עם קבוצת עובדים רצינית שלוקחת את השירות והאחריות שני צעדים קדימה.

אהבתי מאוד
מומביקס מורי
שלמה המלך 35 קריית אונו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...