יום שני, 14 בנובמבר 2016

מאפו - הכשרה הכי טעימה ואלגנטית

נתחיל מהסוף - כבר הרבה זמן, אפילו שנים, שלא נהניתי ככה במסעדה כשרה בארץ כמו שנהניתי ב'מאפו' החדשה והכשרה של ניר צוק. מסעדה כזו שכל כך נהנים בה מהתחלה עד הסוף, מהאוירה והשירות, מהראשונה עד הקינוח. 
'מאפו' היא ההברקה החדשה בעיר, היא שוכנת במלון פרימה סיטי ברחוב מאפו כמובן ממש קרוב לים והיא באמת מרגשת. ניר צוק השף האגדי, לא מפסיק לחדש, לרגש ולהמציא את עצמו קולינרית. הפעם בגזרת מסעדה כשרה ו-מעולה!
התחלנו את הערב שלנו עם לחמי הבית עם סלסלת עגבניות וממרח עלי גפן מעולה שניר האגדי המציא. המשכנו עם סלט פשוט ומעולה 'סלט מאפו' על בסיס מלפפון, עגבנייה, בצל, צנון על קרם טחינה וחצילים ועם ביצה חצי רכה. כמה פשוט ככה מעולה. הקרם בתחתית הסלט היה השיחוק האמיתי והפך כל ביס למנחם. 
ההברקה השניה של ניר הגיע בצורת רביולי ארטישוק ירושלמי במיקס עגבניות וזיתים תוצרת הגליל. ראשית, אנחנו נהנינו מהשמוש בארטישוק ירושלמי, לא כולם יודעים לעבוד עם השורש המדהים הזה. שנית, הרביולי היה עדין מהתחלה עד הסוף, הבצק היה עדין, המילוי היה עדין ונתן לארטישוק את המקום המיוחד שלו. הזיתים הוסיפו חמיצות מענגת והעגבניות ליטפו בחמיצות שלהם. מנה מושלמת. 
פרושוטו בקר בשמן אגוזים וצ'ילי ומנת חזה אווז בצילייה איטית עם אוכמניות שחורות היו למנות שהם בעצם נשנוש מחוץ לקופסה שמאתגר את החך.

 הגענו לעיקריות - לא ידענו כמה אושר יסבו לנו השתיים האלה; הראשונה חזה אווז צלוי וסופר עסיסי שהוגש עעל מצע פירה שמאלץ עשיר בטעם. סוף סוף פירה איכותי שנותן נוק אאוט לכל מנות הפירה שהכרתי. חזה האווז היה עשיר בטעם וסופר עסיסי, לצד תמרים ממולאות בשר. התמרים היו התכשיט של המנה הזו. תחילה, הבשר בתוכן היה מעולה, טוגן קלות והיה עסיסי, התמרים עטפו את הבשר ברכות מתוקה ונימוחה. זו אינה הפעם הראשונה שאנחנו אוכלות תמרים ממולאות מידיו של ניר צוק, גם בקורדליה הן כיכבו במנות שלו - אבל התמרים הממולאות של ניר צוק תמיד מרגש ים וטעימים.
גולת הכותרת של הערב היתה מנת פילה מוסר ים על מצא שומר וקרם ירקות שורש. נשמע בנאלי? זו מנת הדג הטובה ביותר שאכלתי השנה. תחילה - הדג היה גדול ועבה, אך עם זאת, עסיסי מאין כמוהו. שאפו על ניר הצוות שידעו להוציא דג כך כך גדול וכל כך עסיסי. השומר הוסיף אניסיות, קרם הירקות ליטף והכל הפך כל ביס לממכר. 

 על הקינוחים ממונה קונדיטור אורן בקר, שהגדיל ליצור קינוחים שהם יצירת אומנות. הראשון כדור שוקולד על ממולא קרם מנדרינה על מצע שטורייזל, כל שצריך לעשות זה לבזוק שוקולד חם על הכדור על להנמסות ולגילוי קרם המנדרינה האגדי. מה שנקרא אל תסתכל בקנקן - בפנים הוא חמצמץ וכיפי. קקרפ פרג ממולא פרג היה למנה שהעלתה על נס את הפרג. הקאמבק הזה מעולם לא נראה טוב יותר. ואחרון פלאן תפוזים שסיים לנו את הערב המקסים והטעים הזה בניחוח מיוחד. 
ב'מאפו' גם הכל טעים וגם המחירים סבירים, התפריט כשר, עם מנות מחוץ לקופסה, העיצוב אלגנטי והאוירה מנצחת.
מתאים לכולם, כל גיל כל טעם!

סופר מומלץ *****
מאפו
מאפו 9, תל אביב
כשר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...