יום ראשון, 24 בדצמבר 2017

אחת הארוחות המפתיעות שאכלתי

אני תל אביבית טיפוסית. מוציאים אותי מהרדיוס התל אביבי, אני ישר רוצה לחזור. שמים אותי במסעדה בחיפה אני ישר חורצת: "אין כמו המסעדות בתל אביב". השבוע הייתי בנופש בחיפה. סגרתי מקומות לארוחת ערב במסעדת 'סינטה בר'. לא באתי עם ציפיות. אחרי הכל קשה להפתיע תל אביבית כמוני.
הופתעתי מהמבט הראשון. אמצע שבוע וה'סינטה בר' מלאה עד אפס מקום. בעלת מראה אלגנטי להפליא ושירות מוקפד. שולחנות מלאים פוקדים את ה'סינטה בר', יושבים לחגוג ימי הולדת ולציין אירועים ואני לאט לאט נכנסתי לאוירה והבנתי שהגעתי למקום טוב.
היינו רעבות מהדרך ופתחנו את הערב שלנו עם פוקצ'ה מהבילה וטובה מאוד לצד שתי ראשונות מנצחות: ריזוטו שלל פטריות ופרמז'אנו, עם פטריות שמפניון, פורטבלו ופורצ'יני. אני לא יודעת מה היה יותר? יותר רעב מצידנו או שהריזוטו היה מושלם. פשוט ריזוטו איטלקי אמיתי, עשיר ומושקע. וואו איזו הפתעה!
המשכנו עם מנת שקדי עגל על קרם שום, רבעי ארטישוקים צלויים, ערמונים, ליים ומעט פלפל חריף. שוב מנה מדוייקת סופר טעימה וכיפית. שקדי העגל היו עסיסיים ונימוחים פשוט לשאוב אותם פנימה. כמעט כמו את הריזוטו. וגם זו חוסלה חיש קל!
לברק שלם עם חמאה עגבניות, שומר ובצל היתה למנה הנבחרת שלי לעיקרית. בסך הכל מנת דג פשוטה. לכאורה!!! זו אחת ממנת הדג הטובות שאכלתי. דג שלם סופר עסיסי, למרות גדולו הוא שם על עסיסיות עד הביס האחרון. המרכיבים יצרו רוטב מעודן שנותן לדג לתת את הטון בכל ביס. פשוט מושלם. אני אישית, לא יכולתי לחסל את הדג, ואם יכולתי... הייתי אורזת הביתה קצת מהטעים-טעים הזה. זו כואב לי לכתוב על המנה הזו ולא לטעום אותה שוב! ממש!
ניו יורק סטייק היה מעולה גם הוא . נתח ענק על עצם. כ 450 גרם עסיסיים וכיפיים. תענוג לנגוס ולהכיר. 
קינחנו עם מאפה בננה עם כדור גלידה ורוטב שוקולד אמיתי. גם פה הטעם עולה על המצופה. כמה פשוט, ככה טעים. ואני לא בחורה של קינוחים שוקולדיים ומאפים מתוים זה לא אני בכלל. זהירות! אנחנו אמרנו רק ביס קטן וזהו. לוקחות קינוח בשביל הטעימה! שני הקינוחים חוסלו. גם קרם המסקרפונה, הפירות והטוויל חוסלו חיש קל. אבל מאפה הבננות ניצוח פה בנוק אאוט מפתיע ביותר.

לסיכום - סינטה בר, מוסד בן כ 15 שנה בחיפה. חי, בועט, טעים ומרגש! הוא כאן בשביל להישאר ואני כאן כדי לחזור אליו שוב! 

סינטה בר
שדרות מוריה 127 חיפה







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...