יום שני, 14 בדצמבר 2015

אז איזו אסייתית אני אוהבת?

                                                                                                                               
מה הופך מסעדה למוסד קולינרי? מוסד קולינרי בישראל שורד מול כל הצונמי סביב, לא חי את האופנות, נשאר יציב מול כל המתחרים בתחום באופי ובתפריט, ומצליח כמו שהוא, שנים רבות מבלי להתנצל. למוסד קולינרי כזה אני תמיד אשמח להגיע. תתפלאו אבל גם בפתח תקווה קיים מוסד קולינרי. ולא רק... מוסד קולינרי שאינו כשר מול סביבה כשרה/מהדרין, מוסד שאינו מתנצל, סופר טעים ומקצועי. מאוד מקצועי.



כזו היא 'אויאמה', האסייתית הלא כשרה של פתח תקווה שעומדת יציבה, איתנה ו-תמיד טעימה. הגעתי השבוע ל'אוימאה', כבר שנים שהיא קיימת ואני נהנית ממנה. אז השבוע הגעתי שוב. בפעם האחרונה שלי ב'אויאמה' הייתי עם אמא שלי שלא שוכחת עד כמה היא נהנית ועד כמה היה טעים ואפילו זוכרת את הקוקטיליים. אז פרגנתי לאמא עוד ערב ב'אויאמה'. 





את הערב שלנו יחד התחלנו עם סלט עוף קוריאני - לא יכולנו להשאר אדישות מול שילוב כזה של קוביות עוף, אטריות אורז קריספיות שטוגנו בחטף, כוסברה, נענע, תפוז ובוטנים מסוכרים. אין לכם מושג כזה הסלט הזה פשוט מתעתע, כמה שהוא טעים, הוא שילוב של פריכות ורוך, עדינות מול עשבי תיבול טריים. כיף של סלט. 
המשכנו עם גיוזה. הפעם בחרנו גיוזה עוף. את העוף לעומת הגיוזות האחרות גם צורבים קלות על הפלנצה - המקצוענים ב'אויאמה' דואגים שיהיה לנו עוד יותר טעיםץ וזו אחת הגיוזות הטובות שאכלנו! גם אני וגם אמא התענגנו על הגיוזות. פשוט מעולות, המילוי בכמות וטעם מעולים. מנה קטנה ומושלמת.

המשכנו עם רול סושי - הרי אי אפשר לאכול באסייתית בלי רול אחד טוב. אמא שלי דווקא לא אוכלת סושי. האמת? היא גם לא חובבת אסייתי - רק את 'אויאמה'. שחר המנהלת המליצה לנו על רול מבורך - מזמן לא נהיניתי ככה מרול.... הזוכה שלנו היה 'קריספי שומשום' - רול ענק אומנם אבל מכיל כל מה שבא לי בתוך סושי: טונה אדומה, סלמון, דניס ופטריות שיטאקי. עטוף בשומשום חם. לא מדובר בעוד רול חם ומעייף, שהורס את אכויות הדג, שסופג שמן. אבל ברול סופר טעים. אפילו אמא שלי שנמנעת מסושי נהנתה ממנו. היא נהינתה מהשומשום החם והאורז. אני התענגתי על כמות יפה של דגים נאים וטעימים. 


העיקרית של הערב היתה גאנג קיו וואן - קוביות בשר בקר בבישול ארוך בחלב קוקוס, כוסברה, בזיליקום וירקות שורש לצד אורז לבן מאודה. בשר טעים מנה מצויינת. אין הרבה מקום לטעויות עם השילוב המצויין הזה. עשבי התיבול במנה היה טריים מאוד והונחו ברוטב דקה לפני הגשה. נשמרו 'ערניים' וחיוניים עדיין, הוסיפו טעם והיו מצויינים.
אומנם הסכמנו שעם כזו מנה עיקרית לא צריך קינוח אבל לא יכולנו סרב לקרפ שוקולד ממולא מסקרפונה ושברי אוריאו. מנה מצויינת אומנם לא אסייתית, אך טובה כמו שאויאמה ידעים להכין. גם הברולה בננות היה טוב. אבל שוב - באויאמה באים לאכול, לא תרצו להרוס את הטעמים שנשארו לכם בפה. 


אויאמה 
יכין סנטר פתח תקווה 
פתוח כל יום
12-24
03-9235368





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...