יום שלישי, 22 בדצמבר 2015

גם יפנית, גם טבעונית, גם כשרה



אתמול היה לי ערב אחד מיוחד של אפיסת כוחות. רציתי אוכל מנחם אבל לא כזה שמשתק אותי מכבדות. גם רציתי ארוחה קלילה, אך מיוחדת. זכרתי שטרם ביקרתי ב'בועזו' היפנית הטבעונית הכשרה של בועז צאירי. כבר עשרים שנה שבועז הוא שם דבר במטבח היפני. כעת, שנים אחרי 'סאקורה' הירושלמית, בועז החליט שוב לפנק את התל אביבים עם מסעדה מעשה ידיו. תכלס - בלי קשר לטבעונות שמציפה את תל אביב, 'בועזו' זה המקום שהיה חסר לנו. ב'בועזו' מכינים את רוטב המיסו במקום (לעומת כל המסעדות סביב שקונות את העיסה מוכנה) בועז מכין סוגים שונים של מיסו עם חיטה/כוסמת לפי בחירתו. גם אצות האאיג'יקי מקבלות מבועז טיפול מסור - טוחן ומבשל אותן בניגוד לשאר המסעדות.


יש משהו מרגש כשהלקוח רואה את בועז מכין את הכל בעצמו. 'בועזו' אומנם מעוצבת בקלילות יפנית, עם כלי אוכל ממוחזרים, אומנם הכי נראה קליל, אך מקבל את הטיפול הכי טוב. אומנם כולם אוכלים והולכים, אבל זה עדיין מרתק להישאר אצל 'בועזו' ולראות את הכל מאחורי הקלעים. 


התחלתי רק להבין מה מנעד הטעמים ב'בועזו' עם אבוקדו בפונזו (רוטב על בסיס חומץ, רוטב סויה ומיץ הדרים) אומנם נשנוש קטן אבל סופר טעים. כשטועמים מבינים מה זה היד של בועז כשגם מיץ היוזו מיוצר מיוזו טרי.

המשכתי עם סלט טאמה נגי על בסיס 4 סוגי בצלים בטכניקה יפנית ורוטב מתקתק ועדין תוצרת בית. מזמן הבצל לא קיבל כזה יחס. הסלט היה מתקתק, וכל סוג בצל קיבל מרקם מייוחד. 
המשכתי עם מרק קארה אודון - קארה יפני עם נגיעות חרפרפות ואיטריות אודון מעולות. מרק מנחם אך עם זאת קליל כמו שרציתי. כזה אחד לחורף שמעיף אותי ליפן, אבל משאיר אותי רעננה כדי לא לפספס את הדרך. 
לא יכולתי לסרב לטעום מעט מרק קיושו ראמן עם כדורי טופו ואצה שבועז מכין במקום!!! טעים טעים ועדין. יש כאן יד של מבין עניין. 
הטעמים של המנות מעט מוזרים בהתחלה, כמו לנחות בארץ חדשה, טעם נרכש, אך נרכש ומוערך! לא יכולתי שלא לאהוב!
בועז הגניב לי גם מעט מרמלדת טופו עם יוזו שהוא מכין. שלמות יפנית בגרסה המתוקה. שילוב של רוך ומתיקות עדינה, כזו שקטה שצריך לדעת להעריך!
כשאתם פה אל תוותרו על גלידת יוזו וצ'ויה שבועז מכין במקום, זה אחד הדברים הטעימים שייצא לכם לטעום. אותי זה עורר לחיים בסוף היום.

כשאתם באים, תחפשו אותי שם, לכאלה טעמים עוד אחזור!

מחירים 15-45 ש"ח
בן יהודה 188 תל אביב
כשר





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...