יום שלישי, 22 בדצמבר 2015

תבואו תאכלו תרקדו ותהנו!

לפני שנתיים מסעדת 'ננוצ'קה' הגרוזינית הבועטת של תל אביב יצאה בהודעה שהיא הופכת לטבעונית. כל המנות יהפכו לטבעוניות ככה ביום בהיר אחד. למה? כי ב'ננוצ'קה' לא מתנצלים והולכים עם הלב. למרות כל הגבות שהורמו בתל אביב והרשת געשה, 'ננוצ'קה' רק העלתה את המכירות שלה במתחם המסעדה. לא כי כולם נהיו טבעונים (אולי...), ראשית כי האוכל טעים, ושנית ב'ננוצ'קה' באים קודם כל להינות, לרקוד, לשמוח ואם האוכל עושה לנו שמח ויותר קליל - הגענו לנוסחה המנצחת! 


התחלנו את הערב שלנו עם קוקטיל שלגיה על בסיס סווטרן קומפורט קוואנטרו, קרם קוקוס, תמצית ג'ינג'ר ותפוחים אותה רקחו היום ב'ננוצ'קה' עם שוקולד מגורד מעל ומקל קינמון בוער בצד. קוקטיל שיגרום לכם לחייך עוד לפני שטעמתם. גל המלצרית המקסימה שלנו הובילה אלינו ארומה מתוקה וחורפית. קוקטיל טעים וחורפי קריר, אך מחבק! עם חמימות קינמונית ומתוקה. 
התחלנו את הערב עם צלחת המורכבת משבעת סוגי סלטים גרוזניים:
  פחאלי: 
1 באדריג'אני - גלילות חצילים במלוי אגוזי מלך עשבי תיבול ובצל
2 טטרי - שומר כוסברה סלרי בחומץ ושמיר
3 לוביו - לובייה טחונה עם אגוזי מלך ועשבי תיבול
4 מנגולד עם אגוזי מלך עשבי תיבול ובצל סגול
5 צ'רחאלי - סלק ברוטב טקמאלי על בסיס שזיפי בוסר וזעפרן גרוזיני
6 דולמה עלי גפן במילוי אורז עשבי תיבול שקדים וגזר
7 חציל פלפלים מטוגנים פיקנטי.
האמת - הכי אהבנו את הממרחים הגרוזיניים,הלוביו והמנגולד, הממרחים היו סמיכים ולא בעלי מחית אחידה מה שגרם לנו לגרוף מהממרח עוד ועוד. עם המזלג, פשוט טעים. יש המון 'גוף' בממרחים של 'ננוצ'קה', מרגישים כל עשב תיבול בטעם ובמרקם. כבר אמרתי שלא מתנצלים פה, באים גם לחוות טעמים. 

המנה האהובה עלינו היתה  חינקאלי תרד ואגוזים של שבעה כיסוני תרד ואגוזים, מוגשים עם יוגורט על בסיס טופו שום שמיר. טעם מעולה של החינקאלי, יחד עם הרוטב המשגע של יוגורט על בסיס טופו. היתה הברקה מארץ ההברקות. מי אמר/חשש שאוכל טבעוני הוא תפל יגיע לפה ויראה שטעה. ודווקא - כיף לרקוד על בטן קלילה!
המשכנו עם פרשקי פטריות בצק גרוזיני אוורירי מטוגן במילוי פטריות פורטבלו, פטריות יער, שמפניון שיטקטח ומחית כמהין ואספרגוס. 
אומנם אני נמנעת מלאכול מלאכול ספיישלים במסעדות אך לא יכולתי לסרב לסציבי  - מנת קרם אגוזי מלך מסורתי, כרובית לימונים ומלח גרוזיני. שוב הקרם האגוזי הזה, מלא הגוף שהמטבח הגרוזיני ידוע בו, עוטף כרובית חלוטה וטעימה. הרוטב הוא המלך, לנו נשאר רק להינות ! גם עם החלה הקטנה, גם עם הכרובית. 

עת התחלנו להתקפל וכיוון שמדובר ביום שלישי, כבכל יום שלישי בננוצ'קה,  ערב של הרצאה  + הופעה,  להקה עולה להופיע בשעה 23 ועשתה כיף ושמח לכל הקהל סביב. אני מדברת על ריקודים במתחם המסעדה בשמחה כזו שאי אפשר לזייף כי את האוירה השמחה והוייב של ננוצ'קה זה שם דבר שכולם רוצים לדבוק בו. 
סיימנו עם קינוח 'נטיה' - קרפ גרויזני במילוי אגוזי מלך, צימוקים וסילאן. מוגש עם סורבה קוקוס. טעים מתוק, גרוזיני וטבעוני! 

*****
בואו לבלות, לאכול ולרקוד!
ננוצ'קה! 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...