יום רביעי, 2 בדצמבר 2015

התפריט החדש של קפה ג'ו - פשוט למחוא כפיים לשף!




רשת קפה ג'ו השיקה תפריט חדש. שף רם ענתבי מנצח על הרשת כבר עשור. השנה החליט רם לקחת את תפריט הרשת עשר צעדים קדימה ולמעלה ולהביא סוף סוף תפריט של רשת בתי קפה רמה אחת מעל כולם. אל תתפשרו על פחות. טעמתי היום את התפריט החדש. כל מה שנותר לי הוא רק למחוא כפיים לשף רם ענתבי...
זה התחיל עם ארוחות בוקר, לצד מנות פירטטה חדשות בארוחות הבוקר של 'קפה ג'ו', רעננו את המתבלים המתלווים לארוחות הבוקר. לצד הפריטטה אומלטינו הטעימה שקיבלנו שהגיעה עם תפוח אדמה, פלפל אדום, פלפל חריף, כוסברה ובצל סגול. הגיעו מתבלי הרשת: חציל קלוי על קרם לבנה מטובל. גבינת שמנת וזיתי קלמטה, ממרח אבוקדו לצד סלסת עגבניות ונאצ'וס, קרוטוני פלאפל מעולים (מזכירים ביסלי פלאפל וקצת מחזירים לילדות), גבינה בולגרית ופלפל קלוי, מבסחה עם ביצה מגורדת - התגלה כמתבל מעולה, סוף-סוף שדרוג לטחינה הרגילה עם יותר נפח וטעם, דווקא הביצה מאוד מוסיפה לטחינה. אלוף המתבלים היה צזיקי עם עדשים, סלמון מעושן, גם קוביות בראוניס (הפתעה מרעננת במגש המתבלים), קונפיטורת פטל וחמאה. הכל הוגש לצד בגט צרפתי מיובא אפוי במקום, הייתי שמחה אם כל אחד המתבלים האלה היו מלווים אותי כל ארוחה. כל אחד עם האיכויות שלו.


מנת חציל שרוף בקרם לבאנה - היתה מנה שאולי נשמעת בנאלי, תסמכו על שף רם ענתבי שירים את הלאבנה ויתבל אותה בחריפות, על החציל ישים גם סלסלת עגבניות וגם טאטבילי (רוטב לימון-שום-חריף המוכר מהחומוסיות) וליד הוגש מקל זעתר פריך, בדרך כלל אינני מתרגשת ממנות חציל ואף נמנעת מהם. עם התיבול מעל של רוטב הטאטבילי מעל והלבאנה המתובלת ממטה - החציל הזה היה פשוט ממכר. המשכנו עם פטריות ממולאות בקרם על בסיס גבינת שמנת, גבינה בולגרית, מוצרלה, שום ועגבניות מיובשות - מנה קלילה וטובה.


קפה ג'ו לא פוסחים על קו הבריאות והטבעונות. לכל מנה אפשר מעתה להוסיף לג'וגי בר וזרעי צ'יה לפי דרישה. אך עם זאת, קה ג'ו הוסיפו מספר מנות בריאות וטבעוניות. טעמתי את מנת 'חגיגת בריאות' של גרגרי חומוס, קינואה, חמוציות, עשבי תיבול, על מצע קרם צזיקי (אותו צזיקי אגדי מהמתבלים) ומעל טחינה גולמית וזריע צ'יה. קרם הצזיקי כה עשיר שהוא גורם לכל ביס להיות מלא בטעמים. פשוט מנה של כיף בפה, מלא טעמים. שף רם ענתבי ממציא גם מנות בריאות שהן סופר טעימות. - מחירי הראשונות בטעמתי שווה לכל נפש 29 ש"ח למנה (למנת החציל, סלט הבריאות והפטריות הממולאות)!!!!

מהמנות החמות של 'קפה ג'ו' טעמתי את 'סיצילאני חריף' פסטה טריה עם חציל שרוף, גבינה בולגרית, עגבניות שרי, פלפל חריף, רוטב עגבניות איטלקי, שום ופטרוזיליה (ניתן לקבל גם בגרסה טבעונית עם גבינה טבעונית). ראשית, הפסטה עצמה עדינה וטובה. רכה ומדויקת. זו מנה שלוקח כמה ביסים כדי להעריך אותה, מתאהבים בה בשקט, המנה עדינה יחסית, למרות החריפות הפלפלית היא עדיין נעימה וממכרת. שאפו.

בגזרת הקינוחים - קפה ג'ו טורפים את כל הקלפים ומפתיעים בפירמידת שוקולד טבעוני של מוס שוקולד מריר על קראנץ' קונפלקס-נוגט-בוטנים. מדהים כמה קינוח טבעוני יכול להיות טעים. לקחת פירמידה קטנה ופשוט לנגוס בשוקולד עשיר עם סיום פריך. אני לא צורכת הרבה שוקולד (טיפוס של פירות) ופשוט רציתי שייקחו את המנה הזו ממני! הקינוח הזה לחלוטין לא לטבעונים בלבד. הוא פשוט קינוח מעולה.

הרשת גם מפתיעה עם מנת מיני צ'ורוס מצופים סוכר עם שערות חלווה מפוזרים מעל. מוגשים בשקית נייר, לצד רוטב טופי ורוטב שוקולד חם. מנה טעימה שאפילו ההגשה שלה עושה חשק. גם מנת וופל בלגי חם עם גלידה, סילאן, טחינ גולמית, שערות חלווה וקצפת היה מעולה. הוופל היה סופר פריך וטעים אפילו לחוד.

אין מה לומר, מזמן לא נהייתי ככה ממנות של בית קפה! זה הניואנסים הקטנים במנות, השילובים המיוחדים, והדיוק הזה בטעמים שלא תמצאו במקום אחר!
שאפו!!!
******

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...