יום שני, 5 בדצמבר 2016

אווה ספי - תעזבו שטויות ובואו לאכול

אווה סאפי - זה התרגום המרוקאי של 'עזוב אותי מהשטויות שלך', זה במקרה שם המסעדה המרוקאית החדשה ברחוב השחר בתל אביב (ממש מאחורי כלבו שלום). 'אווה ספי' זו ממסעדה מראוקאית כשרה שהקים שמעון ברק (בוסקילה) המבוססת על מנות מבית אמא. כל המתכונים והמנות הינם על פי הוראתו של אימו של של שמעון. 
היא מפקחת על הבישול. המתכונים על פי אימו של שמעון הותאמו לחך הישראלי, אינם מכילים רסק עגבניות, אבקת מרק עוף וכולם מעטים בשמן ומכילים את הבשרים והירקות ברמה הגבוהה ביותר.
התארחתי השבוע ב'אווה סאפי', טעמתי כמעט את כל התפריט, מה אני אומר לכם? באמת עזבו אותי מהשטויות שלכם ותנו לאכול לדבר. והאוכל מדבר מרוקאית שוטפת וסופר טעימה.
נתחיל עם הסלטים - בין גזר מרוקאי, סלט סלק, קרם חצילים וטחינה, הטחינה וקרם החצילים היו ממכרים. טחינה על בסיס הר ברכה תמיד עושה לי טוב, כי עם בחירה נכונה לא עושים טעויות. המשכנו עם סלט ירקות נהדר וסלט עשבי תיבול, שקדים וחמוציות. סלט עשבי התיבול ניתן למצוא כמעט בכל מסעדה. אבל המתכון של 'אווה ספי' היה שינוי מרענן. את הכל עטפה ארומת שמן זית שנתנה מצע מעולה לכל ביס של עשבי תיבול. מה שנשמע אומנם בנאלי,  אך זה יוצא דופן מול כל הסלטים הלימוניים - זה היה קרמי וכיפי
  • בגזרת הדגים - קבלנו שלוש וורסיות: פסטל דג על בסיס דג מוסר ודניס טרי, קציצות
דגים על בסיס מוסר ודניס וחריימה מוסר. אני הכי אהבתי את קציצות הדגים, כל המנות היו טובות מאוד. אבל קציצות 
הדגים היו נשנוש מרענן. עדינים בטעמם, עם דגש על עשבי תיבול טובים בבלילה. בלי חריפות, למרות שאני מאוד אוהבת חריף, לעיתים זה כיף להינות ממנה עדינה. אני מאוד אהבתי.


לפני הבשרים והקוסקוסים: נא לא לוותר על מנת המוח. בעיניי היא היתה מצויינת מבין כל מנות הבניים, עוד נשנשנו סיגר עם בשר טלה בבישול ארוך, ופסטייה טלה.
ועכשיו הגיע תורם של הטאג'ינים, מנות הקוסקוס. קיבלנו מנת קוסקוס עם בשר לחי עגל, וטאג'ין טלה ושזיפים על קוסקוס, ומנת שקדי עגל על קוסקוס. כל הטאג'ינים היו מעולים!!! ללא רבב, מהבשר עם לסולת. מכל ביס נהנינתי. נשאר לכם רק לבחור אם בא לכם בשר לחי עגל, או שקדע עגלי לאוהבים מרקם מיוחד, או מנת אוסובוקו טלה לאוהבים מנות מתקתקות וכבדות יותר (לטעמי מנת האוסובוקו מתאימה לשניים). סאכן הצלחה מסחררת ממנה ראשונה עד שלושת התטאג'ינים האחרונים. קחו בחשבון תפריט קוקטילים כיפי ואוירת 'חינה' במרכז תל אביב ומצאתם לכם אחלה מקום לארוחת ערב שהיא גם בילוי וגם עינוג קולינרי

מומלץ מאוד
אווה ספי
השחר 8 תל אביב
כשר 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...