יום ראשון, 25 בדצמבר 2016

'לחם בית' בשישי, עושה לכם את השבת טעימה יותר



לפני חמש שנים הוקמה באור יהודה מסעדת 'לחם בית'. נכון, אור יהודה התברכה בשלל מסעדות ביתיות, אבל 'לחם בית' היא גם מסעדה טריפולאטית אותנטית, עם כל המתכונים והמנות המיוחדיות, ויותר מזה - כל יום שישי 'לחם בית' מוכרת אוכל מוכן לקחת הביתה. 
גם בגזרת האוכל המוכן ישנם ל'לחם בית' המון מתחרים בשוק, אבל 'לחם בית' ביום שישי הוא הכי אותנטי שיש, הכי טריפולטאי, ניתן להשיג ביום שישי את כל המאכלים הטריפוליטאים המסורתיים, גם כאלה שמכינים בחגים ובאירועים מיוחדים.

ביום שישי הגעתי ל'לחם בית' על הדלפק היו פרוסים סירים-סירים מלאים בתבשילים, באמת מכל הבא ליד (הטריפולטאית), הלקוחות לא הפסיקו להגיע, לארוז מאכלים לשבת, קופסאות-קופסאות וגם חלה על הדרך. 'לחם בית' סוגר לכם את הפינה בשישי.

אז מה היה ומה טעמתי?
ראשית, גולת הכותרת ומלכת החלה - מנת החריימה נסיכה המסורתית של הטריפולטאיים חריפה אך לא כואבת, חריפה וטעימה, רוטב מדוייק לא סמיך ולא דליל מידי. מנה שאי אפשר להפסיק לאכול מרוב טעם וחריפות בזכות הדיוק שבעשיה. 

אחר כך זכיתי, כן זכיתי לאכול ממנת טבחה בסלק עם שעועית, עלי מנגולד וקוקלה - קציצות סולת מסורתיות בבישול איטי. בתוספת קוסקוס טרי זה אחת המנות העיקריות הטובות שאכלתי לאחרונה, טעימה נימוחה ומנחמת, לאכול ולרצות לחבק את הקוקלה הזו. אל תחמיצו את המנה הזו.

עוד בסירים של 'לחם בית' אפשר למצוא; קציצות דגים של דג נסיכה ומרלוזה, חריימה בורי, קוסקוס ירקות, תבשיל דג מרוקאי, כרוב/פלפל/קישוא/בצל ממולא, כבד בבצל מטוגן (סופר טעים), צ'רצ'י בטטה - תבשיל דגים, עם תפוחי אדמה ודג רינגה (דג מלוח טריפולטאי), קציצות בשר ברוטב, קציצות עוף ברוטב, מפרום חצילים מעולה (גם מנת חובה)*, מצ'ומה - בשביל מסורתי חמוץ-חריף על בסיס חלקי פנים: כבד, לב, ריאה, תבשיל טבחה בכמון עם שעועית, בשר, עגבניות, כמון ושום. תבשיל ביזלי עם כבש, אפונה, קוקלה, ומסרן (מעיים ממולאים בחלקי פנים). 

את כל הארוחה שלי ליווה ערק קינמון ותבלינים תוצרת 'לחם בית', ארוחת הצהריים שלי אומנם החלה בעשר וחצי, אבל חגיגת הטעמים הזו נמשכה 4 שעות! פשוט טעים!


אהבתי מאוד
לא רק לטריפולטאים ולא רק בימי שישי
*בשישי עדיף להזמין מראש:
 03-9067426
 052-2326666


לחם בית
שדרות מרדכי בן פורת 62 אור יהודה
כשר



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...