יום ראשון, 11 בדצמבר 2016

אחת ממסעדות הדגים הטובות בארץ נמצאת בעכו

לפני כשנתיים התארחתי במסעדת הדגים 'אל מרסא' בעכו. 'אל מרסא' (המעגן) שוכנת בנמל יפו ממש על קו מעגן הסירות. ממש לשבת מטר מהים. אני זוכרת טעמים מדהימים... טעמים שרציתי לחזור אליהם.
אז אתמול, אחרי שנתיים החלטתי לחזור ל'אל מרסא'. יש משהו מאוד מפחיד בלחזור למסעדה שכה אהבתם. הפחד הזה שאולי הפעם יהיה מאכזב יותר, שהשף כבר לא מה שהיה פעם, שחומרי הגלם הומרו לחומרי גלם זולים ובכלל ש'אין כמו חויה ראשונית' וכל ביקור שני רק יקלקל את ההנאה של הפעם הראשונה.
הימרתי נכון ואני כל כך שמחה ששוב נסעתי ל'אל מרסא'. שף הבית עלאא מוסא ממשיך עם המסורת הזו... המסורת שאחרי ביס אחד אני נותרת ללא מילים.. ושוב.. מחזיקה את הראש עם היד ועוצמת עיניים וחווה טעמים מדהימים.
זה קשה לתאר ארוחה מדהימה מהתחלה עד הסוף, אז רק נותר לי לספר לכם שאחרי שנשנשנו מסלטי הבית של סלט מנגולד, חציל בטחינה, גרגרי חומוס ברוטב, צזיקי על לבנה, וזיתים. הגיעו האהבות שלי... מנות הדגים של עלאא מוסא. 
התחלנו עם הכי מפתיעות: סביצ'ה מוסר עם עשבי תיבול, בצל ירוק ובורגול על מצע לבנה. מנה חמצמצה ופותחת תיאבון. מנה כיפית לנשנוש ומלאה בטעם, לכן הבורגול התאים למנה, לספוג את כל הלימונית העסיסית שבה. 
המשכנו עם כוכב הבית של 'אל מרסא' סביצ'ה אינטיאס עם פלפל חריף, מיץ לימון, זיתים שחורים, פיסטוקי חלבי, עגבניות שרי, צנון, ריזלי ולבנה מתובלת. אחת ממנות הדגים הטעימות והטובות שאכלתי בחיי! שילוב של חמוץ-חריף-מתקתק והכל עטף בשמן זית מעולה עשו את המנה הזו לפשוט מרגשת. ברוסקטת אנשובי כבוש במקום היתה מעולה בדיוק כמו הפעם הקודמת ואלרועי - שבא איתי העריך אותי יותר בזכות עוד ביס בברוסקטה.

המשכנו עם מנות דגים עיקריות, זו אחרי זו החלנו להגיע אל שולחננו. כל אחת טובה ומיוחדת. הראשונה פילה מוסר על מצע פריקי, שעועית ירוקה מקורמלת ולבנה עיזים מתובלת עם אריסה. הפריקי והלבנה המתובלת היו לתוספת שעושה הרבה שמח בפה ומעליו דג עסיסי וטעים. מה צריך יותר מזה. טעמים טובים חמצמצים וכיפים בביס אחד.
בגרסה העדינה קבלנו מנת לברק בקרסט תבלינים על פירה של כרובית. טעם הלברק העדין נטעף בתערובת התבלינים שהוסיפו טעם ומרקם ופירה הכרובית האגדי עטף הכל. עדינות זה שם המשחק במנה הזו. כי כשהדגים טרייםטריים מהים ליד לא צריך הרבה. ממש הברקה בלברק.
אחרונה חביבה טעמנו מנת טבאחת במיה עם לוקוס צרוב. תבשיל עדין של במיה ועגבניות עם נגיעות טחינה ושקדים פרוסים. הלוקוס לא בושל עם הבמיה אלה נצרב והונח עליה. שוב העדינות משחקת פה תפקיד, לתבשיל הבמיה היה מאוד טעים כשלעצמו. תוסיפו לו לוקוס טרי-טרי בצוב. שוב מושלם.
מנה מושלמת
לא צריך פילטר
הדגים ב'אל מרסא' טריים מהים ליד, תוסיפו לזה את היד הכה מיוחדת של עלאא מוסא, קיבלתם ארוחה מיוחדת במינה. אני הוקסמתי לפני שנתיים ולא מפסיקה להביא חברים שנופלים גם הם בשבי. כל הכבוד !!!


אל מרסא
אחת ממסעדות הדגים הטובות בארץ!
https://www.facebook.com/El-Marsa-%D7%90%D7%9C-%D7%9E%D7%A8%D7%A1%D7%90-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B1%D8%B3%D9%89-281629528582539/?fref=ts
*****
נמל עכו



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...