יום שבת, 14 במאי 2016

הנצרתית המרעננת החדשה

זה נכון שיש הרבה מסעדות בנצרת, על כל בלוק ניתן למצוא מספר מסעדות מסורתיות. כולן פחות או יותר באותו הקונספט וגם פחות או יותר באותו העיצוב. אך רחוב מקביל לרחוב הראשי, מסתתרת פנינה - כיתאבון.


כיתאבון (כיתאב - ספר בערבית, בון - קפה בערבית) הוקמה על מנת לתת משהו חדש ומרענן בנצרת. מקום צעיר יותר, ידידותי, שכל תייר ותושב ישמחו להתארח בו ולנוח מההמולה. 'כיתאבון' נראית כמו בית קפה אמריקאי. כשנכנסתי נזכרתי בבתי הקפה של הסטודנטים בבוסטון. עיצוב צעיר ורענן ומוזיקה לועזית שקטה, אליהם התלווה תפריט צנוע של מספר מנות דגל נצרתיות, כשעל הכל שולטת התרבות. כיתאבון היא פלטפורמה תרבותית בנצרת עם ערבי תרבות, הרצאות, ערבי מוזיקה, השקת יינות ותערוכות צילום מתחלפות. 


התחלנו עם סלט פלאח חתוך גס עם טחינה וגרגרי חומוס מנה שמייצגת את הפשטות הטעימה, המשכנו עם הפתעה בראשונות בנוסח כרובית מטוגנת על מצע ליבת חציל מטוגן. יחד עם עלי גירגר, טחינה וסומק. מנה מבריקה, מלוחה אך מלאה בטעם, על סף הממכר. נימוח, ולימוני. מאוד אהבתי. 

בעיקריות לקחנו שתי מסורתיות, האחת סנייה כופתא עם פרוסות עגבניות, בשר טחון עליה וחצאי פתוחי אדמה, על הכל נבזקו טחינה וסומק. מנה עשירה וטעימה. הבשר הטחון הנהייה לכמו קציצת קבב ענקית. ניכר שהבשר חתוך גס ביד, חיתוך ששומר על טעמי הבצל ועשבי התיבול שהתלוו לו. הבשר היה מצוין מול כל הקבבים המסורתיים שאני מכירה, בכופתה הבשר היה פחות עיסתי, מעובד בגסות ששמרה על הטעמים והמרקמים של הבשר. טעים-טעים. 
מנת המחמר מסורתיות הייתה מצוינת. את רבע עוף המסורתי על מצע פיתה גדולה החליפו נתחי חזה עוף (להקל על ההתעסקות במנה, פשוט לגשת לאכול), עם המון בצל מקורמל, סומק ופריקי שבושל בארבעת סוגי בהרט. מנה מצוינת ועסיסית. הפיתה אומנם הונחה קרה כמצע לנתחי חזה העוף והפריקי, אך ספגה את הטעמים יחד עם הסומק ושמן הזית. הפיתה גרמה לנו לנגב בה את המנה. כמעט עד תום. פשוט לבצוע מהפיתה ולדוג כמה נתחים, בצל ופריקי. 

לסיום, אהבנו את 'כיתאבון', הרי היא פנינה רגועה ואסתטית בנוף הנצרתי. מנות נצרתיות עם נוף מודרני.  קלאסי וטעים. 


מסעדת כיתאבון
04-6800055
info@kitaabon.com
אל-בישארה 50, נצרת 1622050
ראשון עד חמישי: 20:00 - 09:00
שישי ושבת: 23:00 - 09:00













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...