יום ראשון, 22 במאי 2016

סוף סוף מסעדת שף מהדרין בירושלים


ירושלים עמוסת מסעדות. כבר דברנו על רובן רבות פה. אך מסעדות שף-מהדרין אין. השילוב של מסעדת  שף וכשרות מהדרין נבצר מירושלים וחבל.
את הכפפה הזו הרים שף מיכאל כץ. שף מיכאל כץ הידוע התמחה במסעדות בעלות שניים ושלושה כוכבי מישלן בבלגיה לאחר מכן לימד בבית הספר לקולינריה 'קורדון בלו' וסיים בגזרת בירתנו במסעדות 'אדום' וטרטוריה 'חבה' בשנים האחרונות. 
מיכאל הקים את מסעדת 'אלומה' במלון קראון פלאזה בירושלים. 'אלומה' פתוחה כחודש וירושלים כבר מדברת על מיכאל שהביא איתו את הטעם הקולינרי שלו בכשרות מהדרין. 
הוזמנתי לטעום מידו של שף מיכאל, האמת? אני דיי התרגשתי אחרי שנים שאני עוקבת אחריו היה מרגש להכיר ולטעום.
אני חושבת שהעולם של כשרות המהדרין לא ראה ולא זכה לכזה מגוון וייחודיות. לרוב מסעדות המהדרין הינן יותר יומיומיות, זולות יותר ומהירות יותר. 
כשנכנסים ל'אלומה' אי אפשר להתעלם מהעיצוב הסופר אלגנטי של המעצב מיכאל אזולאי. גם אלומות האור מהחלון הגדול (שעל שמן המסעדה) הציצו וצבעו את המסעדה בגווני שקיעה נעימים. התחלנו את הערב שלנו עם שלל מטבלי השף, חציל שרוף בטחינה, קרם סלק, ופסטו לצד לחם מעולה יש לומר. אבל הסביצ'ה שעלה ובא כבר גנב את ההצגה עם מוסר, קוביות אבטיח,  ג'יג'ר לימון עשבי תיבול. אומנם לי היה חסר מעט חריפות במנה אבל קוביות האבטיח השאירו אותי עם פה מחייך והתמכרות בדרך. המשכנו עם מנת פורל כבוש גראבלס לאוהבי הז'אנר. 
סלט סביח עם חציל, עגבניות, טחינה, גרגרי חומוס, עגבניות היה להיט ולו בזכות הביצה העלומה המטוגנת שהוסיף מיכאל ונתן למנה סווטיסט קראנצ'י ומעניין. 
הראשונה האהובה עליי הייתה טונה צרובה בציפוי פריך על מצע טפיוקה ומלפפון. איך חשבנו לעשות מטפיוקה סלט? הטונה כמובן הייתה מעולה - אני משוחדת בענייני טונה, והטפיוקה הייתה הברקה. רואים שיש שף במטבח!
המשכנו עם אנטריקוט בגריל וגם טבעת פילה בקר שלווי בצלי השאלוט והיין שהתלוו אליו הפכו את הפילה לבעל טעם ממכר. אי אפשר היה לעצור אותי. למרות ששבעתי.
בקינוחים - אלומה מציגים רף חדש, יש לזכור שמדובר בקינוחים פרווה!!! מדהים מה יצירתיות שובבה יכולה לעשות: טפיוקה בקרם מנגו עם פירות יער, קרפים במילוי וניל עם קרם תפוז היו לקינוח הבשרני והמסורתי יותר - כקרפ סוזט. אבל ההפתעה באה מכיוון קינוח חם אגס מבושל ביין עם קרם שקדים היה קינוח מעולה, יחסית גם בריא, למרות שהאגסים בושלו נותרה להם הויטליות האגסית הכיפית. מנת האגס הזו היא דוגמה ומופת לקינוח פרווה מעולה! כשהיד יודעת מה היא עושה, המרכיבים הם רק פרי ביד היוצר. מנת יצירתית וכיפית!!!! 
אלומה ALUMA –  העלייה 1, מלון קראון פלאזה, ירושלים
ראשון-חמישי: 12:00-אחרון הלקוחות,
שישי: 11:00- שעתיים לפני כניסת שבת
מוצ"ש: שעה אחרי צאת השבת- אחרון הלקוחות.

טל' 02-6437555
כשרות מהודרת- רבנות ירושלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...