יום שני, 30 במאי 2016

ארוחת הטעימות של 'האקליפטוס' ירושלים


 השבוע סוף סוף התארחתי בארוחת הטעימות של מסעדת 'האקליפטוס' הירושלמית של משה בסון. ראשית, עליי לציין שבערב יום ראשון - שתי הקומות של המסעדה והחלל החיצוני היו מלאות וזה רק עשה לנו תיאבון, כי הגענו למקום מבוקש. אחרי שמשה קיבל את פנינו עם צרור מיני עשבי בשמים להרחה, התחלנו את הערב שלנו. התחלנו במקרון פטה כבד עם פירות יער ויין היה הראשונה המתוקה שפתחה לנו את התיאבון. המלית היתה מעולה. קרמית ונמיחה והתמזגה נכון עם מתיקות המקרון.
בתפקיד הראשונה מלאת החן והויטליות, סביצ'ה מוסר עם קוביות פרי העונה - אנחנו זכינו בקיווי, יחד עם כוסברה ולימון. המשכנו עם חציל בלאדי עם צ'יפס בורגול מעולה.  שני המרכיבים במנה היו נהדרים. רק משה יכול לחשוב על צ'יפס בורגול שמוסיף קרנאציות למנה של חציל עם סילאן.
גם פסטיייה מרוקאית על קרם גזר מתקתק בניחוח ונילי הייתה למנה ראשונה בשרית ונהדרת. הפסטייה לא הייתה שמנונית מידי והיה עונג לאכול אותה. קרם הגזר עטף אותה במתיקות, אך עדיין טעם הבשר הטרי בתוך הסיגר נתן את אותותיו. 








המשכנו עם שלישיית מרקים בכוסות אספרסו. מרק עדשים מטובל וסופר טעים, מרק ארטישוק ירושלמי עם שקדים ומרק עגבניות עסיסי וחמצמץ שמתחשק רק ללגום ממנו. לאחר ש'התחממנו' עברנו אל תאנים ממולאות בתמר הינדי ברוטב חמוץ מתוק שהיה נהדר. משם המשכנו למנת פלאפל דגים על רוטב סלסה. פה אני אשמח להתעכב ולהרחיב. קציצות הדגים מעולם לא היו כל כך סקסיות וטעימות. שאפו למשה על הפלאפל דגים המעולה הזה. אחת מוויברציות קציצות הדגים הטובות שאכלתי בחיי. אומנם בגרסה המוקטנת של תפריט הטעימות. אך הפלאפל היה מושלם. הפלאפל הונח על מצע סלסה עסיסי וטעים. אבל לא היה צריך התיבול בתוך הקציצה נתן את הטון בביס. מושלם. 

על הכל שלט הדיוק והתיבול של ידו של משה. השימוש בעשבי התיבול, בשילובים מיוחדים, מורים על המעוף הקולינרי של משה שמביא את האוכל לצלחת באותנטיות. עוד ראשונה סופר מיוחדת שטעמנו הייתה ניוקי חוביזה עם סלסה. 
הניוקי היה רך וטעים. היה צריך להתרגל לטעם החוביזה אך הוא היה עדין. הניוקי הוגש עם סלסה ונתחי דג אמנון.


התחלנו את שלב העיקריות עם מנה שסופר אהבנו. זו הייתה מנת חזה מולארד בסילאן, פירה יין אדום, ותותי בר.  נתחי המולרד היו עשויים בדיוק מופתי. סופר עסיסיים, ללא צמיגיות. טעימים והפירה נתן להם סיומת מתקתקה עם תותי הבר. 
מקלובה עם נתחי עוף לצד גבינת שקדים הייתה העיקרית הבשרנית יותר. טעימה. נימוחה והברקת "גבינת השקדים" של משה. גרמה לטעום "גבינה" עם עוף שמעולם לא טעמתי. מושלם.
אבל - העיקרית האהובה עליי הייתה 'כבש בחרס' מנת כבש על צלחת עטופה בצק. בהתחלה לא ידענו איך 'לגשת' למנה הזו. חתכנו את הבצק בנעיצת סכין והתחלנו לאכול. היה דקיק ומתקתק, שברנו ממנו מקלות ודגנו בעזרתו חתיכות מהכבש!. זו לא מנה - זה קינוח! יכולתי כאן לסיים את הארוחה באושר! איזו מנה, איזה טעם! הכבש מלוח, הבצק מתקתק ומעט כרוך. זו מנה שצריך לדעת לעשות גם מבפנים וגם מבחוץ. זה היה טעים מכל הצדדים והבחינות!
אלרועי שאיתי היה סקפטי לגבי קינוחים פרווה. אבל מגש הקינוחים של 'האקליפטוס' היה מעל ומעבר: אגסים ביין על מצע קרם שקדים מעולה, מלבי משובח!!! לצד רפרפת בטעם פלודה (ברד אירני על בסיס מי ורדים), סופלה שוקולד מריר היה למנת שוקולד מצוינת ומדויקת. בקלוואה, עוגת בסבוסה עם טחינה וסילאן וכדורי סורבה של היביסקוס וכדור גלידת טחינה. ככה עושים פלטת קינוחים. ללא תחליפים, עם אהבה. ועם נגיעה בחומרי גלם טבעיים וטובים.

משה בסון - שאפו!
אנחנו נחזור לטעום את החלק השני של התפריט שלא הספקנו...


האקליפטוס
כשר
סמטת פלט, ירושלים
02-6244331
http://www.the-eucalyptus.com/
*מומלץ להזמין מקומות ראש המסעדה מלאה לרוב












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...