יום שלישי, 24 במאי 2016

GERALD בזכותם אנחנו על המפה, המתוקה

בישראל עדיין לא הוקמה הקונדיטוריה שתשים את ישראל על המפה. כזו קונדיטוריה בוטיק כמו באירופה עם וויטרינת מתוקים סימטרית, עם ניקיון ואסתטיות בפרטים הקטנים ועם גלאם... יוקרה שעוד לא ראינו בארץ עד לפני חצי שנה. מאז GERALD אנחנו על המפה. 
את הכפפה הרימו בני משפחת בופ שעלו משוויץ. אב המשפחה ג'ראלד הוא שף קונדיטור בשוויץ. ביחד הם הקימו את GERALD קונדיטוריה בוטיק בניצוחו הרם של האב. 
בסניפה שראשון של GERALD באבן גבירול ניתן גם ליהנות מתפריט ארוחות בוקר, סלטים, כריכים, קישים מנות פתיחה ומנות חמות. התחלנו את הנחיתה הרכה שלנו בשווייץ קודם כל עם ארוחה, כי אם כבר שווייץ, אז אנחנו מעדיפות את כל החבילה. 
פתחנו עם גאספצ'ו עגבניות עם אבטיח שהוסיף מתקתקות כיפית וקיצית לכל לגימה. את שולי הכוסיות ניקדו מלח ופפריקה שעשו סיומת קרנצ'ית וחרפרפה לכל לגימה. מדהים איך דברים קטנים יכולים להיות כל כך מדויקים.
התחלנו עם מנת הדגל 'קראסט ג'ראלד' עם בריוש עם גבינת בושה, ביצי עין, אבוקדו, עם סלט הבית. מנה מעולה ולו בזכות השילוש הקדוש בריוש-בושה-ביצת עין. כל כך טעים. מנה שיכולה להיות גם ארוחת צהריים וערב. טעים, משביע, אסתטי ויותר מזה - גבינת הבושה מרגשת ומעקצצת כל נגיסה בדיוק המושלם שיעורר לנו תיאבון לעוד נגיסה.
קרואסון הבית עם סלמון מעושן בדיוק מופתי, צלפים, בצל ירוק וביצה הייתה השנייה המעולה שלנו. אני וטל הרגשנו מאוד חוטאות במנה עם קרואסון אבל המטרה מקדשת... ואנחנו נהינות. קרואסון חמאתי ואוורירי חיבק את הסלמון, הבצל הירוק והביצה בשלמות ששווה את החטא.
השקטנו את מצפוננו עם סלט קינואה עם דלורית מפתיעה, שקדים, טחינה, רוקט חמוציות ומלפפונים מצוין ועם פסטה טרייה עם פרמז'ן, טונה אורטיז, ארטישוק ופלפל חריף. הפסטה הייתה מדויקת, טעימה עם סיומת נגיסה כמו שצריך.
הגיע הזמן לחנוך את וויטרינת הקינוחים המהממת. בחרנו שלושה מנצחים.

קינוח הדגל הוא ג'ניפר על שם הבעלים, קינוח ורוד ועגול, עם בסיס לוטוס דקיק דקיק, ביסקוויט לימוני, קרם פירות אדומים ומוס פנקוטה מושלם מעל!!! בפנים השכבות היו סימטריות וטעימות להפליא. קינוח שעושה לנו כבוד! מתוק במידה חמצמץ בנקודה. נימוח. הבסקוויט הלימוני נותן עוד סוויץ' של טעם מושלם. 
המשכנו עם 'שו הלקרם' - פחזנית ממולאת מוסלין וניל עם קונפי פירות יער וקצפת מסקרפונה. הפחזנית דקה וומדויקת, מוסלין הוניל איכותי, סמיך ועשיר. קינוח שצריך לדעת להעריך פשוט נהדר.
אני גם אהבתי את 'שו קרמו' פחזנית (שוב - נהדרת!) עם קרם קפה עם מחית מנדרינה ומשמש ואגוזי ברונזה מעל. מפתיע כמה שילוב של קרמיות של קפה עם חמצמצות של משמש-מנדרינה יכולים להיות מאוזנים, משלימים, מפתיעים. 
אין ספק יצאנו עם טעם מאוד טוב בפה!
ונחזור לדגום את כל הויטרינה. כי שלמות כזו אין בארץ. אולי רק בשוויץ!


GERALD
אבן גבירול 36 תל אביב
03-5063135











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...