יום שלישי, 30 בינואר 2018

אחד ממוסדות הדגים החזקים בארץ


בשנת 1981 הוקמה מסעדת 'אידי דגים. אידי צוללן במקצועו שחי כל חייו ליד הים ברחבי הארץ, החליט לעזוב את המקצוע ולפנות לאהבה האמיתית שלו. דגים. זו לא היתה דרך קלה אבל אידי ידע בדיוק לאן הוא מכוון וכבר מעל לעשור ש אידי' מככבת ברשימת המסעדות המומלצות באשדוד. גם כיום 'אידי' היא מוסד ישראלי חזק ויציב. 

הגעתי ל'אידי' בערב יום חול חורפי וקר. 'אידי' היתה כמעט מלאה. מור המלצרית המקסימה שלנו סיפרה לי שגולות הכותרת בראשונות של 'אידי' הן סלט דדו - עגבניות, בצל, פלפל חריף ושום ואיקרת הבית. שניהם על והגיעו לשולחן עם לחם הבית. וואו פתיחה חזקה לערב מדהים. הכל פשוט מאוד מאוד טעים. הלחם - בסגנון בוכרי, עבה ובשרני שרק גרם לנו לבצוע ממנו עוד ועוד. 

המשכנו עם מנת פטריות בשמנת ומנת אספרגוס בקרם פרמז'ן. דווקא אני רוצה להתעכב על מנת הפטריות בשמנת. כיוויכול מנה בנאלית, ציפיתי לפטריות שוחות בשמנת. אבל אידי יודע את העבודה. הפטריות היו ממש בנגיעות שמנת, שמרו על טעמן ומרקמן ועשבי התיבול הוסיפו להן מעט רעננות. פשוט מנת פטריות שכל המסעדות צריכות לבוא וללמוד מאידי על מידתיות, הוא הצליח ליצור אלגנטיות גם במנה פשוטה. 
גם האספרגוס וקרם הפרמז'ן היה נהדר, אבל אני יותר התחברתי לסיום החלק הזה של הערב עם ניגוב מחבת השמנת עם לחם המעולה של אידי.
תפריט העיקריות כמובן מבוסס על דגה ופירות ים. אני התחברתי להמלצתה של מור - מנת לוקוס על פפרדלה פטריות ושמן זית. דנה שאיתי התחברה לדג לברק שלם. שנינו יצאנו מרוצות. תחילה לא ציפיתי למנת פפרדלה כל כך טעימה. פשוטה ונהדרת עם מעט שמן זית, ופטריות טריות - גם פה המידתיות של אידי שומרת על מנות אלגנטיות. הלוקוס שלי היה מעולה! עסיסי, מלא בטעם ובשרני מאוד!!! נהדר. דנה מאוד נהנית מהלברק השלם אותו היא ביקשה על הגריל וללא טיגון (אני לקחתי מנה מובנית). הלברק שלה שהגיעה עם פירה עם אפונה בתוכו והפך אותו לירקרק מתקתק וטעים מאוד. אבל שוב שני הדגים היו בשרניים ועסיסיים. מושלם.
מוזר לי שדווקא במסעדה באשדוד שדרשה ממני נסיעה לא קצרה מאוד נהניתי, היה לי כיף, לא כבד מידי, טעים מהראשונות עד האחרונות (קינחנו בפאי אגסים). הדגים היו נהדרים, השירות, האוירה הימית, פשוט לצאת מהקופסה כדי להינות. 

מומלץ מאוד
אידי דגים
הבושם 6 אשדוד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...