יום רביעי, 11 בינואר 2017

תתענגו על כל ביס הודי, דוסה בר

הדוסה בר מציגים תפריט טבעוני סופר טעים, ללא גלוטן וללא סוכרים
 אחרי שכולם צפו השבוע ב'גידי ואהרוני' אוכלים דוסות טעימות בהודו. הגיע תורי ללכת ליישם את אתגר הדוסה.
דוסה הוא מעיין קרפ הודי מבצק אורז ובצק עשי מש. הוא דקיק ומגולגל וטומן בתוכו אוצר גדול של תבשיל או גבינות בפנים. אם לתימנים יש את הלחוח, לאתיופים את האינגי'רה, ההודים מנצחים עם דוסה. אז אנחנו הלכנו על המסעדה ההודית הקצת חדשה 'דוסה בר' בבן יהודה לתהות על קנקנה. 
'דוסה בר' קיימת כבר חצי שנה בבן יהודה 188, בדוסה מגישה מאכלים הודיים אמיתיים. כמה אותנטי? אתם בטח שואלים את עצמכם. ב'דוסה בר' התבלינים נטחנים במקום והטעמים בהתאם. 
אני אקצר לכם את הזמן ואגלה לכם את סוף הסיפור. הדוסה של ה'דוסה בר' היא אחד הדברים הטבעוניים הטעימים והכיפים שאכלתי לאחרונה. 
הלכנו על הגרסה הקלאסית - עם תפוחי אדמה, ירקות ותבלינים בתוכה. השוס הגדול בדוסה הוא הבצק. מחורר, טעים, חרפרף וסופג נוזלים של המילוי, זה בדיוק מה שהיינו צריכים. מעטפת הדוסה אומנם רכה, אך קצוותיה פריכות. הבצק הזה מבחינתי הוא הנשנוש האולטימטיבי. אכן אחד הדברים שהייתי יכולה לאכול 3 פעמים ביום. לא משנה מה המילוי. העיקר הדוסה. שומרי הגלוטן ישמחו לדעת שהדוסה, כמו כל מוצרי 'דוסה בר' הינה ללא גלוטן, טבעונית וללא סוכר.
גם סלט קינואה עם ירקות, טחינת סלק ויוגורט קשיו היה מעולה. היוגורט עשה שמח בפה וגרם לנו להינות מכל רגע.
שכחתי לספר שהדוסה מגיעה עם תבשיל עדשים, צ'טני קוקוס וחמוצים. הכל היה ממש טעים, אבל אנחנו המשכנו להתענג (וקצת לריב) על הדוסה. 
איזה כיף שגם במנת הטאלי של הדוסה בר... יש גם דוסה! ניגבנו עד הסיבוב האחרוןהמשכנו עם טאלי - צלחת מנות הודיות. אומנם הפרידה מהדוסה היתה קשה... אבל בטאלי של הדוסה בר, גם ישנה דוסה. הטאלי הכילה אורז צהוב, עדשים, תבשיל בטטות ותבלינים,  עדשים, וצ'טני סלק. כל התבלינים נעשים על ידי חן ווישטיין, השפית של דוסה בר. הכל טעים ומלא חיים, כל ביס מלא בטעם, התבלינים ההודים מורגשים, אך מדובר בתבלינים טריים ששומרים על טעמים 'פתוחים' יותר בפה. פשוט מושלם.
קינחנו עם קולפי נופי - קרם קשיו עם בננות, קוקוס, הל וכורכום. לצד צ'אי הבית  - כמו כל התפריט של 'דוסה בר' גם הצ'אי טבעוני ומגיע על בסיס חלב אורז, חלב שקדים וקרם קוקוס. אם התחלנו במנות מלאות בטעם, גם סיימנו עם קינוח מלא בטעם. 
אנחנו מאוד נהיננו מכל ביס, אחרי הקינוח ולפני היציאה לרכב, רציתי כבר לנשק את השפית.  לשפית של הדוסה בר מגיעה בוסה!

*טבעוני
דוסה בר
בן יהודה 188 תל אביב 
https://www.facebook.com/DOSABAR/?fref=ts


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...