יום שני, 23 בינואר 2017

פנקינה - איטלקיה כשרה ואלגנטית בתל אביב

קיסר... לא השארנו ממנו פירור. מוש-לם
פנקינה דיזנגוף פינת גורדון


נכון שאם יגידו לכם שנפתחה איטלקיה כשרה בלב תל אביב תחשבו על מקום פשוט? אתם טועים כשמדובר על 'פנקינה', האיטלקיה החדשה במרכז דיזנגוף בתל אביב. 'פנקינה' - 'ספסל' באיטלקית הוקמה כדי שתוכלו קצת להנות ולהתרווח מהמולת הרחוב וגם כדי לפנק אתכם קצת. 
ברחוב הסואן שוכנת לה 'פנקינה' כפאטה מורגנה, אי צחור ונקי עם מפות לבנות המחכות לאורחים, ממש כמו באיטליה. על התפריט ממונה מנואל דיפורטו - ארנסטו לשעבר, עם ותק של 35 שנים בענף. מנואל כבר פתח מסעדות כשרות ברובע היהודי ברומא על פי המתכונים הקלאסיים האותנטיים. כך גם 'פנקינה', לא מתחנפת ולא מסגלת מתכונים לחך הישראלי.
התחלנו את היום שלנו עם סלט קיסר מעולה. לא השארנו פירור בצלחת, הרוטב היה גם טעים וגם עם כמות נכונה. לא הטביע, לא חנק את טעם הירקות הטריים, פשוט מוצלח. אפילו הקרוטונים היו קטנים ונתנו לטעם הירקות והרוטב לדבר. 
טרטר טונה על אבוקדו מעולה
פנקינה
דיזנגוף
המשכנו עם טרטר טונה על אבוקדו. שוב, מנה מעולה, דג טרי וטעים. אני אישית גם לא רציתי לחם למנה הזו. האבוקדו והטונה הבשרנית הספיקו.
בעיקריות לקחנו פטוצ'יני טרי עם פונגי על רוטב אליאוליו ופטוצ'יני פנטסקה עם רוטב עגבניות, זיתים, צלפים, טונה אדומה, פיסטוק ועגבניות שרי. שתי הפסטות היו טעימות. שוב - כמו שכבר כתבתי ב'פנקינה' לא מתנצלים, הפסטה אל דנטה כמתבקש. לא החלטנו מה יותר טעים. הפונגי  העדין- לאוהבי הפטריות, או הטונה הדומיננטית. תלוי במצב רוח.

פטוציני פונגי
פנקינה דיזנגוף תל אביב
קינחנו עם עוגת נפוליאון (מילפיי) וטרמיסו, לי היה חסר קצת מרירות ואמרטו, אבל המתכונים מקוריים 100% איטליה

פנקינה 
גורדון 39, פינת דיזנגוף, תל אביב
כשר***

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...