יום ראשון, 25 ביוני 2017

גספאצ'ו מהפנטת בארוחה בשרים כשרה


 שנתיים שאני אומרת חוזרת ומזכירה, המסעדה הכשרה הטובה ביותר נמצאת באשקלון. 'גספאצ'ו' מבית היוצר של שף גיא פרץ. גיא כבר מעל 20 שנה איש קולינריה, אך בשונה מכולם גיא לא מפסיק להמציא את עצמו מחדש. גיא מתמחה בקולינריה כשרה. כן, כל הפעילויות של גיא כשרות ואנחנו יצאים רק נשכרים מהעניין הזה.
מסעדת בשרים כשרה, זו  'גספאצ'ו', אבל עם האיכויות ששף גיא פרץ יודע לייצר זה הכי טוב שיש. מהתחלה עד הסוף!
אז איך התחלנו את החגיגה של  'גספאצ'ו' ?
תסמכו על שף גיא פרץ שיתחיל הכי חזק שלו משם רק יגביר. התחלנו עם פלטת סלטים, וזה לא מה שאתם חושבים. מדובר ראשית, בהגשה קלאסית, ושנית - בסלטים יפים בדיוקם. סלק צלוי מתובל מעולה, עם ארומה מעושנת וממכרת. אומנם זה סך הכל סלק, אבל לא תפסיקו לאכול מהאדום-האדום הזה. חומוס גרגרים בטחינה, סלט עגבניות חריף מעולה, עלי גפן עסיסיים, פלפל חריף קלוי, חציל קלוי עם קרם כוסברה, אריסה, וקרם לימון כבוש. אחחח, אצל שף גיא פרץ צמד המילים "לימון כבוש" זה מעדן שלא מן העולם הזה. אחד הממרחים הטובים שאכלתי בחיי, וזה תמיד מתאים לכל מנה שלו. 
























המשכנו עם מנת סיגר מרוקאי עם ממרחי המחץ: ממרח כוסברה, לימון כבוש ואריסה. סוף סוף סיגר מלא בשר, ממש מנת בשר מצופה מעטפת פריכה ועדינה של עלי פילו עם בשר טעים-טעים וממרחים מעולים. שוב מנה פשוטה כיוויכול ומדויקת שאי אפשר להפסיק לאכול אותה. כי הכל מאוזן מידו של שף גיא פרץ. 
המשכנו עם מנת סינטה על חלוק נחל, נתחים נאים שכל שנותר זה רק לצרוב אותם על האבן עם המזלג להפוך ולנגוס. שלמות זה לא מילה גסה, זה ביס של המנות של גיא פרץ! זה המשיך עם פלטת הבשרים המשגעת שסיימה לנו את החלק הבשרני, עם סינטה, נתח קבצים, קבב ענק עסיסי ומעולה למרות גודלו, עשיר בטעם. וגולת הכותרת - שיפוד פרגית תלוי שגרם לנו להפנוט פיסי וקולינרי. שיפוד הפרגית התחיל ונגמר ברבעי לימון שהפכו כל ביס למעדן, הפרגית נעטפה ארומה לימונית עסיסית. אני עומדת לאמץ את הטריק הזה וגם אימצתי את הפרגית הביתה, כי הפרידה הייתה כואבת. 
קינחנו עם מילפיי - הגרסה הפרווה ולא מתפשרת של שף גיא פרץ הביאה מילפיי מדוגם וטעים. רק עם גיא אפשר בארוחה אחת להינות מבשר כשר ומעולה ובקינוח פרווה מצויין. כמו שאמרתי גיא התחיל הכי חזק ורק מגביר קצב!

אהבנו והתענגנו!!!! חמישה כוכבי אודליה *****

גספאצ'ו
מלון הולידיי אין אשקלון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...