יום רביעי, 8 ביוני 2016

לימה ניפו - יפן פרו ביפו עם אוירה ניו יורקית

לימה ניפו הוקמה לפני כשנה. בין סמטאותיה של יפו, מתחת למבנה משוחזר ניתן למצוא את פנינת הטעם הזו. לא באתי עם הרבה ציפיות ללימה ניפו. מטבח המתיימר להיות יפני-פרואני סופו ליפול בין הכיסאות. על המטבח ממונה שף כריס. שף כריס הגיע מלונדון. מנושא ביד רמה את השרביט הפרואני יפני הזה.

המטבח הפרואני-יפני נקרא גם NEKKEI אותו ייסדו היפנים שהיגרו לפרו והשתמשו בחומרי גלם ומרכיבים פרואניים במנות היפניות שהכינו לעצמם.

הגעתי ללימה ניפו בשעת ערב מוקדמת. לימה ניפו פתוחה רק בערבים. ובצדק. צריך את התבלין הרומנטי של החושך ליהנות ממנה. ולהעריך אותה כראוי. התחלנו את הערב שלנו עם שני קוקטילים מבית. הראשון יוזו-ג'ינג'ר-מרטיני עם ליקר ג'ינג'ר, ג'ינג'ר טרי, וודקה ויוזו. השני סצ'ואן סייד קאר עם פטל טרי, קוניאק וליקר סמבוק. שני הקוקטיילים היו מעולים. המוזיקה ניגנה רוק רך והתחלנו את הערב שלנו באווירה ניו יורקית.


מנה ראשונה ומדהימה שהוגשה לנו הייתה מנת טרטר. פה שף כריס הפתיע לא רק בתיבול המעולה של הטרטר אלה באופן ההגשה. טרטרי הסלמון, האינטיאס והטונה הטריים הוגשה עם בננה מיובשת, שטורחים להכין בלימה ניפו. הבננה הייתה דקיקה וסופר עדינה ופריכה. רק לאחוז בעדינות בסירת הטרטר הזו ולהגיש לפה.

המשכנו עם טרטר בקר אחד הטובים שאכלנו בחיינו גם אני ואני מדברת גם בשם טל. הבקר היה טעים ונימוח ממש כמו שוקולד. עליו הונחו בצלי שאלוט קריספיים. זו דוגמה למנה שהרבה מסעדות ראויות ללמוד ממנה. פריכות הבצל, קרמיות טרטר פשוט מעולה

המשכנו עם פילה בקר עם ירקות. לפרוטוקול יאמר שאני וטל לא בחורות של בקר. אבל היד שהכינה את מנת הבקר, יודעת מה היא עושה. אחד ממנות הבקר שהכי אהבנו. ואני וטל 'שאבנו' את נתחי הבקר תוך דקות. בזכות עשייה נכונה של הבקר, הפכנו בביס אחד מנמנעות מבקר לפליאו לדקות ספורות.

עוד התלהבנו ממש ממנת במיה בטמפורה שעשה לנו טוב. אומנם הגיע  לקראת סיום הארוחה, אבל זה נשנוש שתמיד הייתי שמחה לקבל. פשוט טעים. פריך ומקורי. המשכנו עם עוד סביצ'ה דג מעולה עם עשבי תיבול ויוזו.
לקינוח לא מאוד ציפינו להברקה. בדרך כלל יד שחזקה בבישול, נגרעת בקינוחים. אבל לא! והפעם גם זכינו לקינוחים גם מעולה וגם מקוריים. עוגת פיסטוק מהממת שהוגשה לצד פירות יער קפואים, עליהם נבזק מול עינינו שוקולד לבן להפשיר את כל הטוב הזה. והשילוב של חם-קר-נימוך ומתפצפץ עם שברי פיסטוק היה פשוט מושלם.

קינוח שני שלנו היה מדהים ומקורי לא פחות. קרם ברולה דלעת שכבש את ליבי במתיקות מעודנת וממכרת כאחד. פרט לקרם עצמו שהיה טעים ומקורי, על הקינוח נבזקו פלחי פירות הדר שהוסיפו סוויטס מעולה שעשה לנו סיום עוד יותר מתוק.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...