יום ראשון, 20 באוגוסט 2017

בואו לאכול את הלב!

מקום חדש נפתח בתל אביב על פאתי שוק הכרמל, על רחוב הלל הזקן ממש מול תחנת הדלק נפתח 'עמליה'. המקום שאפשר לשתות בו קפה על הבוקר עם הכפכפים, לאכול צהריים ולצאת בערב לדרינק חברים. השירות ב'עמליה' באמת משפחתי, אנשים מגיעים עם הכלבים בערב לדרינק או נשנוש. התחושה החברית ב'עמליה' היא משהו להתהדר בו, גם העיצוב גם ונעים מול כל המקומות המהונדסים. 

כל מה שנשאר זה באמת לטעום את מה ש'עמליה' מציעה. התפריט משתנה מידי תקופה על פי העונות ומצב השוק. רוב המנות הינן מנות ביניים -לחלוקה משותפת. המחירים שווים לכל נפש - 17-47 ש"ח. אתמול היינו, טעמנו וגילינו שיש ל'עמליה' מנות ששווה מאוד לחזור אליהן.
התחלנו עם מנת אנטיפסטי, שהוגשה עם גבינת פטה ופסטו והייתה חביבה כפתיח, גם מנת הסלטים של סבתא עם סלט כרוב, סלק מוחמץ, גזר פיקנטי וסלט מלפפון שמיר, גם היו חביבות.
מלכת החביבות בחלק הראשון של הערב הייתה מנת 'עלאק הום פרייז', קוביות תפוחי אדמה מוקפצות עם זיתי קלמטה, עגבניות שרי, בצל ויין לבן. זה לא הום פרייז, זה הום פרייז משודרג. זיתי הקלמטה הוסיפו מליחות, העגבניות חמצמצות וביחד זו הפכה למנה טעימה. אני ממש מחכה להתנחם בה בחורף. 
אחרי חלק ראשון מאוד חביב, לא היינו מוכנות להפתעות שהגיעו אלינו. מנת הנסיך של השוק, של חזה עוף פרוס על קישוא ועלי מנגולד מוקפצים עם פסי איולי פסטו הייתה לתגלית הראשונה שלנו. מנה גם בריאה, גם יפייפיה וגם טעימה מאוד. האיולי הרטיב את חזה העוף הנהדר, הירקות הוסיפו קצת רכות לכל ביס והחזה עוף היה אחראי על החלבון הבריא. מנה מצוינת, שכיף לפגוש.
אבל - גולת הכותרת הבלתי מעורערת של הערב הייתה מנת לב של שור פרוס וצרוב על הגריל, שהוגש עם סלט עלי רוקט ועגבניות לצד טוסטונים. מעולם לא אכלנו לב שור (לא שזכור לנו) וזו הייתה הזדמנות מצוינת לטעום. רצועות רצועות של לב הונחו על פרוסות סלק. 
לא היינו מוכנות לכזה טעם, עסיסיות, מרקם נגיס וכיפי. זו התגלתה כמנת בשר מומלצת מאוד. מי שמחפש מנת בשר חדשה שטרם טעם במחיר של 37 ש"ח, אנחנו מאוד ממליצות. בשר מצוין, לא מתפרק בפה, אך כיף מאוד לנגוס בו. מקסים לגלות מנה גם מקורית וגם מוצלחת במקום כזה ביתי ולא מתיימר. ככה זה שעושים הכל מאהבה, בפשטות ובכיף.

אהבנו,
עמליה
הלל הזקן 16, תל אביב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...