יום ראשון, 13 באוגוסט 2017

המקום החדש במתחם השוק היווני

 שף עידן פרץ זכה לפני מספר חודשים בפרס תגלית השנה של סן פלגרינו וסומן כדבר הבא בקולינריה הישראלית. זה היה רק עניין של זמן עד שהוא יתקע יתד במקום עצמאי. כעת כל הכישרון הזה חבר לייעוץ של שף תומר אגאי (חיים כהן לשעבר וסנטה קטרינה) הידוע באהבתו הגדולה למנות טאבון ויחד עם עידן הקימו את התפריט של המקום הבא בתל אביב, 'יריחו'.
'יריחו' ממוקמת במתחם השוק היווני (מול הצועניה), כבר מבחוץ ניתן לראות את הטאבון המככב במטבח ואת עידן המנצח על התזמורת המקצועית.
התחלנו את הערב שלנו במנת לחם הבית - כמובן אפייה במקום והמלצרית שלנו הוסיפה שמדובר ב'הומאז' לאבולעפיה', אכן היה טעים מאוד ואני ודנה שתי הגרגרניות לא הפסקנו לבצוע מהלאפה הזעתרית או המבוצלת עם הסומק ולטבול בשמן זית בצל ולבנה או בסלסת עגבניות. לאפות קטנות, דקות ומעולות.
המשכנו עם מנת 'כדור ים' סלט של קוביות מוסר טרי, בורגול ותבלינים עטוף בפלפל שושקה עם יוגורט ואבקת לימון פרסי. שנראה כמו ציור אבסטרקטי אחרי שחצינו את הכדור הממולא הזה והמאוד טעים הזה.
גולת הכותרת שנוקתה כליל מהצלחת הייתה סלט טולום - פשוט הסלט המושלם לקיץ, גם גבינת טולום חזקה, חסה סלנובה, חסה קיסר, ענבים ופיסטוקים טריים. הענבים המתיקו כל ביס עם נגיסת המליחות בגבינת טולום, החסות והאורוגולה נתנה פריכות ורעננות. סלט מקורי, ירוק עם משחקי מרקמים פריך מול רך, מלוח מול מתוק. מושלם.
בורסקטה של בריוש עם חציל שרוף, טחינה, שום, פלפל חריף ואנשובי היתה למנה מעולה גם כאן. אהבנו מאוד שהחציל לא התנצל, היה חריף ומלוח כמו שצריך, לא נפל למתקתקות שהרבה נופלים עם מנות חציל. 
מנת מחאסן של עוף על לאפה הייתה חביבה ולא יותר, אך מנת השייטל על חציל קלוי בטאבון עם טחינת שקדים וצ'מיצ'ורי היתה מצוינת, תחילה החציל וגם העגבנייה הצלויים היו מעולים, אבל לא מה שחשוב. החלק החשוב - השייטל היה מעולה, במידה העשייה, בעסיסיות, בטעם. תוסיפו לזה טחינת שקדים קרמית עם ארומה מתקתקה וקבלתם שוב מנה מצויינת.  

קינחנו עם מוס שוקולד מצוין ועם קדאיף מסקרפונה מעולה במתיקות מאוזנת ופריכות קדאיפית אהובה. סיום מושלם לערב מעולה עם אוירה טובה, שירות מקסים וניחוח יפואי.

יריחו
פנחס בן יאיר 4, יפו
058-6666921





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...