יום שלישי, 29 באוגוסט 2017

מונאר - הודו פינת נחלת בנימין

ישראלים אוהבים אוכל הודי. בעתם הם אוהבים כל מה שיכול להחזיר אותם להודו, גם אם הם לא היו שם. המטבח ההודי קורץ לישראליים בתיבול הלא מתנצל, בחוזק, בחריפות ובנינו - כורכום הוא הקארי הישראלי. יש פה מסעדות הודיות, טובות יותר או פחות. אך יש דאבה הודית אמיתית. 'מונאר' בנחלת בנימין התל אביבית. היא הודית אמיתית מהעיצוב, המאכלים עד שעות הפתיחה (פתוח צהרי א' - ו' ושלישי ערב בלבד).

ב'מונאר' לא יאכילו אתכם בטאלי של דאל ואורז, אלה יתנו לכם את המנות היותר מורכבות ופחות מוכרות. כי אם כבר, אז להביא בשורה קולינרית! 
התחלנו את הערב שלנו עם מסאלה דוסה בצק קריספי עשוי אורז ועדשים מחורר ופריך שהדיע במילוי תבשיל תפוחי אדמה מוגש עם צ'אטני קוקוס, צ'אטני מנגו וצ'אטני עגבניות. פתיחה מעולה לערב הודי. טעים וטקסי, לבצוע חלק מהמסאלה לטבול בצ'אטני - עונג שלא נגמר.




המשכנו עם מנת מירצי סבז'י  בטטה במסאלה של קשיו, עם סלט מתובל ויוגורט מנגו חריף. הדובדבן של המנה הזו היה היוגורט והוא גרם לנו לעוף על כל ביס ולחסל את המנה עד תום. כל הירקות והפירות ב'מונאר' באים מגידול אורגני מארבע מטעים ברחבי הארץ לכן הירקות במנת ה'ראייטה' השתנו. אנחנו קיבלנו במיה אורגנית מהממת וענקית, עם לוביה, וקייל לצד זרעי כוסברה פריכים ומתפצפצים עם שקדים ומיקס תבלינים. זו אומנם מנת סלט, אבל הגרסה ה'מונארית' פשוט מפתיעה בתיבול ובבמיה ובלוביה שגרמו לנו לנשנש אורגני בכיף !!! 
מסאבחה מונאר חתמה לנו את שלב העקריות של תבשיל דלעת צלויה, חומוס צאנה, עלי בר, ליים, תבלינים על קרם דלעות. היתה מנה משביעה ועשירה - חורפית מעט, אך לא כבדה. גם זו חוסלה מרוב טעם והתמכרות שלנו. 
המוזיקה ההודית גרמה לנו יותר לשמוח, תמיר המארח העלה לנו חיוכים על הפנים. שתינו מי קוקוס לרוויה והיינו מוכנות למנת פודינג אורז עם ענבים אורגניות מפוצצות טעם, שקדים וצ'יפס קוקוס. לא יכולנו לבקש מנה טובה יותר לסיום הערב ההודי שלנו. כל כך חיכינו לאכול ב'מונאר' ואנחנו צריכות עכשיו לדקלם שימי שלישי בערב זה לא קוסקוס, ימי שלישי זה 'מונאר'.

מונאר
נחלת בנימין 68 תל אביב
א-ה 11-16
ג' 11-16, 19 עד 22
שישי 11-15

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צ'טוצ'אק - התאילנדית החדשה - יש מה להגיע לנתניה!

  נפתחה מסעדה תאילנדית חדשה בארץ - לפני שבוע, מה נראה לכם? אני לא אטוס לשם? מהר, מהר לדווח למי שאוהבים על המקום החדש הכי שווה! 'צאקטוצ&#...